«سجاد احمدی»، مدیر آموزگار عشایری شاغل در آموزش و پرورش شهرستان هرسین با وجود مصدومیت از ناحیه دستان خود و نیز در زمان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا، باعشق در میان دانش‌آموزان عشایری منطقه محروم عشایری «میرمینگه» حاضر می‌شود تا فرآیند مقدس تعلیم و تربیت را استمرار داده و در کنار آن درس ایثار و فداکاری به شاگردانش بیاموزد.
به گزارش جارچی اخبار و به نقل ازایرنا, وی در این ارتباط گفت: باتوجه به محرومیت منطقه و نیز شرایط ویژه دانش‌آموزان عشایری بر خود تکلیف دانستم تا با حضور در کنار این عزیزان وضعیت درسی آن‌ها را بررسی کرده و به سوالات درسی پاسخ دهم تا خللی در فرآیند آموزش به وجود نیاید.

وی در مورد نحوه فعالیت خود افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت دانش‌آموزان اولین اقدام رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز طرح فاصله‌گذاری در میان دانش‌آموزان و هماهنگی با اداره آموزش و پرورش برای تشکیل کلاس بود.

احمدی اظهار داشت: نظر به دسترسی نداشتن به فضای مجازی در این منطقه خودآموزهای بهاری که توسط اداره آموزش و پرورش تهیه شده و راهبر آموزشی در اختیار همکاران قرار داده بود، در میان دانش‌آموزان توزیع شد و تا این لحظه هیچ‌گونه خللی در روند آموزش در میان دانش‌آموزان این منطقه نداشته‌ایم.

معلم جانباز همچنان با عشق می‌آموزد

همچنین «علی مرادی» فرهنگی دلسوز و جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس در شهرستان مرزی گیلانغرب با وجود جراحی کلیه و سابقه ناراحتی قلبی با عشق به میان دانش‌آموزان عشایری منطقه می‌رود تا نشان دهد هیچ عاملی، حتی بیماری یارای مقابله در برابر عشق معلمی را ندارد.

وی در این ارتباط گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و این امکان که دانش‌آموزان عشایری منطقه از روند آموزش فاصله بگیرند، برخود تکلیف دانستم که به میان این عزیزان بروم و وضعیت تحصیلی آن‌ها را بررسی کنم.

این معلم دلسوز اظهارداشت: در کنار فرآیند تعلیم و تربیت، اصول بهداشتی و درمانی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهم و اطلاعاتی در خصوص ویروس کرونا و نیز اقدامات پیشگیرانه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهم.

براساس اعلام مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه تاکنون بیش از ۹۵ درصد مدیران، ۸۰ درس کلاس ها، ۷۰ درصد معلمان و ۵۶ درصد دانش آموزان استان عضو شبکه دانش آموزی «شاد» هستند.

استان کرمانشاه با توجه به محل جغرافیایی، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و یک سوم از دانش‌آموزان کرمانشاهی در مناطق مرزی زندگی می‌کنند.

همچنین هفت درصد از جمعیت عشایری کشور نیز در استان کرمانشاه مستقر هستند که جمعیت دانش‌آموزی عشایر استان را ملموس‌تر نشان می‌هد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۲۵ هزار دانش آموز دارد.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۷۱۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( هفتم اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی هزار و ۱۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر رسید.