به گزارش جارچی اخبار؛ سید مهدی میربد در این جلسه که در خصوص روش های ارتقاء سطح معماری و ویژگی های شکلی ساختمان مدارس برگزار می شد، بااشاره به این که ساختمان مدرسه یکی از ارکان آموزشی به شمار می‌آید و در کنار معلم و سایر ابزار کمک آموزشی در روند فراگیری دانش آموزان تاثیرگذار است، افزود: ما باید به سمتی حرکت کنیم که مدارسی زیبا و مستحکم بسازیم و یکی از ابعاد زیبایی شناختی استفاده از هنر خوشنویسی در فضاهای داخلی مدرسه از جمله سر درب مدرسه، تابلو مدرسه، کتیبه نوشته های داخل محوطه و فضاهای مدرسه است .

میربد گفت :به لحاظ “روانشناسی آموزشی” امروزه فضای مدرسه در یادگیری دانش آموزان تاثیر دارد و باید ساختمان مدارس را به نحوی بسازیم که از یک سو تکمیل کننده فرآیند آموزشی باشد واز سوی دیگر  بیان‌کننده عمق فرهنگی استان اصفهان را متجلی سازد.

وی افزود: استان اصفهان مهد تمدن ایرانی است و پیشینه پایتخت فرهنگی جهان اسلام را دارد.وی افزود: در تعامل با هنرمندان و اصحاب خوشنویسی می‌توانیم در  زمینه تزریق هنر به معماری ایرانی اسلامی مدارس، همکاری‌های موثری را رقم بزنیم.

میربدادامه داد: لازم است در این زمینه با تشکیل کارگروه های تخصصی به طرح‌های مناسبی برسیم و زمینه تحول در استفاده از هنر خوشنویسی را در مدارس به وجود آوریم و در نهایت به سمتی حرکت کنیم که هنر به عنوان یک فضیلت اصلی در فرهنگ ایرانی در ساختمان مدارس ساری و جاری شود‌.

در این دیدار محسن سلیمانی ازاساتید برجسته هنر خوشنویسی استان اصفهان اظهار داشت: استفاده ازهنر خوشنویسی در تزیین ساختمان مدارس و ارائه پیام های آموزشی به شکلی اثر گذار یک اقدام ارزشمند است و در این زمینه آماده همکاری هستیم.

لازم به یاد آوری است، استان  اصفهان از جمله استان های موفق در معماری مدارس در سطح کشور به شمار می‌آید و در سال‌های اخیر در جشنواره های مدرسه ایرانی_ معماری ایرانی،موفق به  کسب رتبه های ارزشمندی شده است.