به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « سعیده بهادرزاده » در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در کشور و استان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان ما شاهد اقدامات متعددی از سوی مسئولان و آموزش و پرورش بودیم که اقدام جهادی معلمان و حضور پررنگ در فضای مجازی از جمله این اقدامات بود.

 

وی افزود: ما در سطح استان ۸۲۲ مدرسه ابتدای با ۱۴۱ هزار و ۵۵۸ دانش آموز در ۵ هزار و ۶۱۷ کلاس درس داشتیم که تمامی این کلاس ها پس از شرایط خاص کرونا به صورت مجازی آموزش داده می شوند.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: استان یزد از استان های پیشتاز در آموزش غیر حضوری و مجازی بود که در همان اوایل اسفندماه شرایط را استخراج کردیم و آموزش های خود را شروع کردیم.

 

بهادرزاده ادامه داد: با توجه به برخی از محدودیت هایی که وجود داشت تعداد نزدیک به هشت هزار نفر دسترسی به آموزش مجازی نداشتند که اکثر آنها اتباع خارجی، روستاها و عشایر بودند که بر اساس برنامه ریزی های متعدد کارگروهی از راهبران و سرگروه های آموزشی برای آنها تشکیل شد تا تولید محتوای الکترونیکی داشته باشند.

 

وی افزود: استفاده از شبکه های آموزشی و شبکه های ملی و همچنین تماس تلفنی معلمان با دانش آموزان و طرح صدای معلم اولین اقدام برای تمامی دانش آموزان در دسترس بود که انجام شد.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: از تعداد هشت هزار نفر حدود ۳ هزار نفر دسترسی به شبکه آموزش نداشتند و از این تعداد نیز ۱۵۴۰ نفر اصلا به هیچگونه امکاناتی دسترسی نداشتند که برای آنها نیز درسنامه طراحی کردیم که به صورت مکتوب و خودآموز در درب منازل به آنها تحویل داده شد و مابقی نیز بر اساس دسترسی به دستگاه سی دی به آنها درسنامه اختصاص داده شد و سرگروه های آموزشی نیز فیلم ها را به صورت سی دی به خانواده ها تحویل دادند.

 

بهادرزاده بیان کرد: رصدمعلمان و ابتکارات خاص آنها به عنوان اقدامات موثر و سازنده در این مدت بود زیرا ما معتقدیم که ارتباط عاطفی معلم و دانش آموز بایستی حفظ شود تا دانش آموزان بهتر مطالب را درک کنند.

 

وی افزود: ما آموزش های مجازی را تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می دهیم و هیچ درسی نیز حذف نمی شود.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد  گفت: ارتباط بین معلم و دانش آموز در استان در سه سطح شبکه آموزش، سرگروه های استانی و مدرسه ای و ارتباط مجازی معلم با دانش آموزان حفظ شده است و پیگیری می شود.

 

بهادرزاده بیان کرد: ما با افتخار و همت معلمان در استان و آموزش و پرورش توانستیم محتوای آموزشی را در مناطق دوردست استان نیز داشته باشیم و به شیوه های مختلف آن را پیگیری کنیم.

 

وی گفت: در این راستا وزارت آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی شاد کرد که دانش آموزان به صورت مجازی آن را دنبال  کنند که همین امر باعث شد که ارتباط بین معلم و دانش آموز منسجم باشد تا فرآیند آموزش بهتر رصد شود.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد  بیان کرد: در حال حاضر آموزش پایه های اول تا ششم به صورت توصیفی است و پایه ششم نیز به همین ترتیب دنبال می شود.

 

بهادرزاده گفت: هدف ما ایجاد عدالت آموزشی بین دانش آموزان است .

 

وی افزود: در این شرایط خانواده ها نقش پررنگی دارند که می توانند در کنار معلمان نقش اثرگذاری داشته باشند و نیز در این زمینه اقدام به تهیه فایل ها مشاوره ای برای آنها کردیم تا بتوانند با شرایط موجود کنار آمده و اضراب و استرس را کنترل کنند.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: راه اندازی پویش های قصه های خوب برای بچه های خوب، سپاس معلم، جشن مهدوی، جلوه های ایثار نیز از جمله اقدامات دیگر ما در فضای مجازی بود.

 

بهادرزاده گفت: ثبت نام سال جدید در مدارس دولتی نیز از خردادماه است و منتظر دستورالعمل های وزارتی هستیم.