به گزارش خبرنگارجارچی اخبار ازیزد، « حمید رضا قمی» امروز در نشست برخط رسانه های استان یزد که به همت خانه مطبوعات یزد برگزار شد، با اشاره به عملکرد شورای اسلامی شهر یزد در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: کارکرد شورا در زمان بحران کرونا در ابتدا تاسیس ستاد استانی کرونا و حضور در این ستاد بود که در این راستا نیز موافقت شورا در خدمت رسانی برای پیشگیری از ویروس کرونا تایید شد.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: در این مدت شهرداری همکاری مستمر با نهادهای ذیربط برای کنترل مبادی ورودی و خروجی استان در زمینه کرونا داشت.

 

وی افزود: همکاری با تشکل های مردمی برای تولید ماسک از جمله اقدامات دیگر ما بود که کمیته جوانان و کمیته بانوان از جمله این تشکل ها بود.

 

قمی بیان کرد: ۴ کارگروه در این زمینه تشکیل شد که جلسات با اتاق اصناف برای تشکل های خیری و اقتصادی و مهاجرت به کسب و کارهای مجازی از جمله اقدامات این کارگروه ها بود.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: با توجه به شرایط خاص در کشور و به خصوص در استان در زمینه شیوع ویروس کرونا موافق شد که تعرفه شهرداری سال ۹۸ تا آخر خرداد ۹۹ تمدید شود و این کار نیز انجام شد.

 

قمی گفت: ۲ هزار بسته غذایی و بهداشتی در مناطق محروم استان توزیع شد و بودجه ۱۰ میلیاردی شهرداری برای کسب و کارهای نیازمند حمایت برای تسهیلات قرض الحسنه در بانک ها قرار داده شد.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: غربالگری یکپارچه، مشارکت در پروژه های تحقیقاتی با اولویت طرح های بیماری های واگیردار و عفونی از جمله اقدامات دیگر بود.

 

وی افزود: در کمیسون ها نیز شاهد اجرای برنامه های متعدد بودیم که پروژه بازارچه صنایع دستی در قلب بافت تاریخی، روان سازی ترافیک حد فاصل میدان ابوذر تا شهدای محراب، استفاده از آسفالت بازیافتی در استان از جمله این اقدامات بود.

 

قمی بیان کرد: کارگاه تولید مردمی تولید ماسک، اولیت با اقدام روژه های فرهنگی و همچنین توجه به بافت تاریخی بر اساس تاریخچه محلات بوده است.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: در کمیسیون هوشمندسازی نیز طرح ربات پرستار هوشمند پیگیری شد که امیدواریم بتوانیم از آنها به خوبی استفاده کنیم.

 

قمی گفت: طرح دوچرخه اشتراکی با دو ایستگاه در شهر یزد از جمله اقدامات دیگر ما است که پیگیری شده است.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: برداشت طرح عکس هوایی کل شهر در اسفندماه ۹۸ نیز از اقدامات دیگر ما برای کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر بود که امیدواریم بتوانیم به خوبی در این زمینه رصد داشته باشیم.

 

وی افزود: ۱۵ میلیارد تومان برای راه اندازی کارخانه کمپوست پیشنهاد داده شده است که امیدواریم به نتایج قابل قبولی برسد.

 

قمی بیان کرد: در کمیسیون میراث فرهنگی نیز  طرح راه اندازی مرکز اسناد ثبت جهانی یزد با هدف ثبت مدارکی که در زمان ثبت استفاده شده مستند سازی شود.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: برگزاری جلسه با اوقاف برای راه اندازی مجدد آب انبارها و جلوگیری از تخریب آنها از جمله موارد دیگر اقدامات ما است.