به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « محمد دریجانی» روز گذشته در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به اقدامات بیمه سلامت در زمینه درمان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: مهمترین برنامه ما استفاده حداقلی از دفترچه های بیمه بود زیرا یکی از روش های انتقال این ویروس دفترچه های بیمه بود که با شیوع این ویروس سعی کردیم از آن جلوگیری کنیم.

 

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد بیان کرد: ما معتقدیم اگر بتوانیم به صورت مکانیزه تمامی اقدامات در زمینه تجویز و نسخه پیچی بیماران را انجام دهیم بسیاری از مشکلات در زمینه نسخه، صرفه جویی در استفاده از کاغذ را کاهش دهیم که سال گذشته زیرساخت های آن را انجام دادیم و در برخی از شهرهای استان نیز آن را دنبال کردیم.

 

وی ادامه داد: دومین کار ما در سال گذشته  رسیدگی مکانیزه بیمارستان های دولتی بود که این امر به خوبی می تواند از انتقال آلودگی ها جلوگیری کند و در ادامه نیز بیمارستان های خیریه و خصوصی را دنبال می کنیم.

 

دریجانی بیان کرد: اقدام سوم ما نیز کاهش تجویزهای دارویی است که با هماهنگی انجمن پزشکی تخصصی و کادر درمانی انجام می شود و این اقدام نیز گامی در جهت کاهش اقلام دارویی و نسخه های دارویی است.

 

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به پرداخت های ما به موسسات تخصصی و درمانی گفت: از ابتدای سال ۳۲ میلیارد تومان بابت تسویه بدهی های سال ۹۷ و تا آذرماه ۹۸ انجام شده است گه بهترین شرایط پرداختی را داشتیم که امیدواریم مانند سال گذشته این پرداختی ها را داشته باشیم.

 

دریجانی بیان کرد: اگرچه در این دو ماه بیماری کووید ۱۹ سطح اشغال بیمارستان های ما کاهش پیدا کرد و درآمد آنها نیز کاهش پیدا کرد اما همکاری خوبی را از سوی بیمارستان های خصوصی و خیریه داشتیم و هیچگونه تعدیل صورت نگرفت که در ادامه نیز ما وظیفه کمک به آنها را داریم.

 

وی ادامه داد: اگرچه بیماری کووید ۱۹ با روندی صعودی همراه بوده است اما مردم نباید فکر کنند که بیماری از بین رفته و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمدید دفترچه های بیمه سلامت تا پایان خردادماه نیاز به اعتبار ندارد زیرا سعی ما قطع زنجیره انتقال است.

 

دریجانی با اشاره به هزینه های درمانی بیماران بستری کوید ۱۹ گفت: به طور متوسط به ازای هر بیمار بستری شده ناشی از ویروس کرونا ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه می شود که ۹۰ درصد هزینه های آن توسط بیمه پرداخت می شود.