به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری حرم حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: این اقدام با پیشنهاد مدیریت حرم مطهر با موافقت تولیت محترم و شورای تأمین استان قم انجام گرفته‌است که رضایت و رفاه مجاوران کریمه اهل بیت(س) را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش جارچی اخبار, وی اظهار داشت:‌ این مسیر که به علت شیوع کرونا ویروس و تعطیلی حرم و همچنین عملیات عمرانی شهرداری به منظور بازسازی میدان آستانه بسته شده بود تا اطلاع ثانوی باز خواهد بود و تصمیمی برای بستن این مسیر اتخاذ نشده‌است.

وی افزود: درایام بسته بودن موقت درب‌های حرم مطهر فعالیت‌های این آستان مقدس متوقف نبوده و خدمات مختلف فرهنگی اجتماعی و فعالیت‌های عمرانی در حرم مطهر در جریان است.

تعطیلی موقت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران بیست و ششم اسفندماه سال گذشته در قالب یک بیانیه مشترک از سوی استاندار قم و تولیت‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران به‌منظور همراهی با روند مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا اعلام شد.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.