به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، به نقل از روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان، علی رکنی مشاور وزیر جهاد کشاورزی پنجشنبه ضمن بازدید از بخش های مختلف بندرخشک پیشگامان از جمله شهرک حمل و نقل، انبارهای عمومی، سردخانه ۱۸ هزار تنی دومداره، محوطه گمرکی، شانتینگ یارد و ساختمان های اداری با فعالیت های تنها بندرخشک تعاونی کشور آشنا شد.

 

رکنی در این بازدید با بیان اینکه بندرخشک پیشگامان کاری بزرگ و ارزشمند است که با ابتکارعمل و زیر ساخت خوب طراحی شده ، ابراز امیدواری کرد که از این ظرفیت مناسب استفاده بهینه و مطلوب شود.

 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی زیرساخت آماده شده در گمرک بندرخشک را کم نظیر توصیف کرد و با توجه به فراهم شدن بستر مناسب برای سرمایه گذاری های گوناگون در بندرخشک بر لزوم استفاده از  این فرصت ها تاکید کرد.

 

وی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری زیاد در بخش کشاورزی  اظهار امیدواری کرد نقایص و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد با ورود تفکر و ایده های خلاق برندهایی مانند پیشگامان قابل اصلاح خواهد بود.

 

در این بازدید شهسواری مدیرعامل بندرخشک پیشگامان به اقدامات انجام شده در این مجموعه ۷۰۰ هکتاری اشاره کرد و با بیان اینکه توسعه اقتصاد و اشتغال از هدف های مهم بندرخشک پیشگامان است خواستار مشارکت سرمایه گذاران و بازرگان در حوزه های مختلف فعالیت بندرخشک شد.

 

امیرحسین رضایی نژاد رئیس هیئت مدیره بندرخشک پیشگامان نیز با اشاره به فعالیت های گروه تعاونی پیشگامان در حوزه های مختلف، زنجیره تامین پیشگامان با سرویس دهی مطلوب و هزینه حمل و نقل کم و حذف واسطه های غیرضرور را از شاخصه های مهم بندرخشک برشمرد.

 

رضایی نژاد اثر رطوبت کمتر برروی کالا، هزینه نگهداری مقرون به صرفه و عامل پدافندی را از مزیت های بندرخشک نسبت به بنادر دریایی دانست.