به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « فخر السادات خامسی» دقایقی پیش در سومین نشست خبری برخط که توسط خانه مطبوعات یزد برگزار شد، گفت:  در زمینه ویروس کرونا ما تابع تصمیمات کشوری هستیم و در استان نیز ۲۱ جلسه ستاد استانی تشکیل شده که تصمیم های خوبی گرفته شده است.

 

مدیر کل دفتر اجتماعی فرهنگی استانداری و سخنگوی استانی کرونا در یزد بیان کرد: بازگشایی مساجد و مدارس نیز بستگی به وضعیت سفید مناطق دارد که فعلا هیچ نامه و گزارش رسمی در خصص وضعیت استان به دست ما نرسیده است و تا این لحظه در هیچ استانی بازگشایی مدارس و مساجد و صورت نگرفته است.

 

 

وی افزود: ما در بحث ستاد نیز آخرین تصمیم گیری ها مبنی بر اماکن تجمعی و اصناف پرخطر داشتیم که بسته به اختیارات استان و درخواست کمیته اصناف تصمیم گیری شد و در خصوص آرایشگاه های مردانه، زنانه، پارک ها، شب بازارها و ساعت کار بازارها تصمیم هایی ارائه شده است.

 

خامسی بیان کرد: در حوزه اجتماعی و فرهنگی ما دستگاه نظارتی و ستادی هستیم که در دوسال قبل بودجه ها و اعتباراتی به دفتر اختصاص داده می شد که بین تشکل های مردمی و اجتماعی اختصاص دادیم اما سال ۹۹ یک سری کارهای اجرایی را از دفتر گرفته اند و بر روی دفاتر تسهیل گری و مناطق حاد و بحرانی و همچنین کارهای نظارتی و ستادی تمرکز داریم.

 

 

مدیر کل دفتر اجتماعی فرهنگی استانداری یزد ادامه داد: یکی دیگر از بحث های ما در زمینه سلامت است که کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سیاسی و همچنین برنامه ستادی را دنبال می کنیم.

 

وی گفت: یکی از مشکلات ما وسعت و گستردگی و همچنین پراکنده کاری فعالیت های دفتر ما است و همیشه موضوعات اجتماعی فرهنگی در شعار تصمیم سازان است اما در عمل بعد از مباحث اقتصادی و عمرانی طرح ها است.

 

خامسی ادامه داد: استان یزد یکی از اولین استان هایی بود که اولین جلسات و تصمیم ها را مبنی بر پیشگیری از ویروس کرونا را داشت و پیش قدم بودیم و ستاد و کمیته ها را تشکیل دادیم و تصمیم گیری های متعددی داشتیم و جز اولین استان هایی بودیم که مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه را تعطیل کردیم و پروتکل های بهداشتی را ایجاد کردیم و اقدامات پیگیرانه خوبی را در استان داشتیم.

 

مدیر کل دفتر اجتماعی فرهنگی استانداری یزد بیان کرد: بهزیستی، نیروی انتظامی ورزش و جوانان و استانداری مجوز تشکل ها و سازمان های مردم نهاد را ارائه می کنند که مجموعا نزدیک به ۷۰۰ سازمان مردم نهاد با مجوز ۴ ارگان فعالیت دارند.

 

خامسی گفت: در سطح شهر یزد بیش از ۴۰ گروه وظیفه گشت و کنترل اصناف را بر عهده دارند و با بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به کنترل اصناف را دارند و در این زمینه نیز واحدهای متخلف را نیز پلمب می کنند.

 

وی تاکید کرد: در فاصله گذاری اجتماعی هدف ما کاهش تردد ها و رعایت موارد بهداشتی در اجتماع توسط مردم بود که با گذشته زمان نیز مردم تا اندازه ای آگاهی اجتماعی پیدا کرده اند و الان به مرحله ای رسیدیم که حالت می تواند عادی باشد اما ما به عنوان شهروند می دانیم که ممکن است که درگیر این بیماری شویم اما باید از تردد های غیر ضروری بپرهیزیم و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم تا بتوانیم درگیر این بیماری نشویم.