به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « جمال الدین عزیزی» عصر روز گذشته در دیدار با جمعی از مدیران خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان یزد با اشاره به اقدامات در زمینه پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا گفت: شهرداری از پیش از اعلام رسمی در کشور فعالیت های خود را در زمینه پیشگیری از این ویروس آغاز کرد و همگام با ستاد استانی فعالیت های خود را به منظور سالم سازی و کاهش ترددها دنبال کرد.

 

شهردار یزد بیان کرد: ضدعفونی کردن معابر، سرویس های بهداشتی، پارک ها به عنوان اولین قدمی بود که بلافاصله پس از بررسی ها به منظور پیشگیری از شیوه و گسترش ویروس دنبال شد و با پیشنهاد طرح دو فوریتی مبلغ ۴ میلیارد تومان نیز اعتبار از سوی شورای اسلامی شهر یزد در نظر گرفته شد.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات موثر، خرید دستگاه تشخیص کرونا بود زیرا توانست کار غربالگری و تشخیص این بیماری را به خوبی در استان پیگیری کند و نتیجه آن نیز روند نزولی این ویورس در سطح استان بود.

 

عزیزی بیان کرد: در نظر گرفتن محلی برای مدیریت بحران زیستی و آماده سازی آن از دیگر اقدامات شهرداری بود که این محل به منظور تریاژ، استراحتگاه در نظر گرفته شد.

 

شهردار یزد بیان کرد: همزمان با تشکیل ستاد استانی، ستاد عملیاتی اجرایی را در شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد ایجاد کردیم که سه کارگروه اصناف، آموزش و پشتیبانی را در آن در نظر گرفتیم که به خوبی در زمینه کنترل این بیماری گام برداشته شد.

 

وی بیان کرد: اساس بحث ما در زمینه پشتیبانی بود تا در زمان قرنطینه کمتر در شهر تردد باشد و خدمات رسانی به خانواده های درگیر با کرونا انجام شود و زباله های عفونی این خانواده ها هم جمع آوری شود.

 

شهردار یزد ادامه داد: بحث تدفین نیز بحثی پیچیده بود که همکاران ما در این شرایط کار سختی داشتند که با رشادت و همکاری خوب کادر درمان و با حضور در بیمارستان ها با رعایت موارد بهداشتی اقدامات لازم صورت گرفت و در این زمینه نیز شاهد همکاری خوب طلاب و نیروهای مردمی بودیم.

 

عزیزی بیان کرد: تصمیم بستن ورودی های شهر تصمیم عملیاتی بزرگ در استان بود که در ابتدای امر مورد اعتراض قرار گرفت اما در نهایت این تصمیم نیز کشوری شد.

 

وی گفت: در ارتباط با کاهش ترددها و کنترل بیماری تعطیلی پارک ها و اماکن به خوبی انجام شد و شمارش روزانه نیز از طریق کنترل ترافیک به ما کمک کرد.

 

شهردار یزد بیان کرد: با همکاری سازمان آتش نشانی و مدیریت بحران استانداری، ساماندهی معابر و اماکن عمومی و گندزدایی را داشتیم که در این زمینه نیروهای داوطلب مردمی کمک خوبی کردند که حدود ۱۵۰ هزار کیلو مواد ضدعفونی کننده در اختیار گروه های مختلف قرار گرفت.

 

عزیزی ادامه داد: شهرداری به دلیل بحران کرونا در اواخر سال گذشته و اوایل امسال حدود ۱۵۰ میلیارد درآمد خود را از دست داد.

 

وی افزود: رویکرد مهم شورای پنجم برای برنامه های فرهنگی توجه به زیرساخت های فرهنگی و تکمیل فرهنگسراها و پلاتو بود.