به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « محسن حرازی زاده» عصر روز شنبه در چهارمین نشست برخط خانه مطبوعات استان یزد با اشاره به اقدامات سازمان هلال احمر استان یزد در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر تعداد۵۷۰هزار نفر غربالگری داشتیم که ۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی ارجاع شدند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: ما در استان ۱۲ پایگاه امداد جاده ای داشتیم که در زمان شیوع ویروس کرونا فعالیت های خود را در این قالب دنبال کردند و در ۱۰ شهرستان تا ۲۵ خودرو امداد جاده ای داشتیم.

 

حرازی زاده با اشاره به فعالیت داروخانه هلال احمر یزد بیان کرد: با توجه به شرایط تحریم ها به یقین نمی توان گفت که تمامی داروها موجود است اما قول را می دهیم که بیماران درمانی ما در استان می توانند داروهای مورد نیاز را در استان تهیه کنند و مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران و وظایف جدید تعریف شده برای هلال احمر بیان کرد: آموزش اطلاع رسانی در بحران‌ها، امداد و نجات به شکل کلی‌تر از قبل در تمام حوادث و وقایع و جمع آوری کمک‌های مردمی به عنوان متولی با کمک کمیته امداد و بسیج بر عهده هلال احمر گذاشته شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد بیان کرد: ما در گذشته برنامه ای مبنی بر هر خانواده یک امدادگر را دنبال می کردیم اما با توجه به شیوع ویروس کرونا این بحث جدی تر شد که امیدواری بتوانیم با همکاری دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر یزد این اقدام را به زودی در استان انجام دهیم و آموزش های لازم را داشته باشیم.

 

حرازی زاده بیان کرد: در حال حاضر در هلال احمر یزد بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ عضو داوطلب داریم که بالغ بر ۵ هزار نفر از آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

 

حرازی‌زاده افزود: عمده فعالیت‌های هلال احمر باید به صورت داوطلبانه باشد و هنوز هیچ مجوز استخدامی نداشتیم و تنها در حد ۴ یا ۵ نفر در سال گذشته امکان استخدام برای یزد به وجود آمد.

 

مدیر عامل هلال احمر یزد بیان کرد: در استان یزد به عنوان اولین استان های کشور غربالگری را از پایانه مسافربری، راه آهن آغاز کرد و  در ۱۹ پایگاه در مبادی ورودی استان در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا فعالیت کردند.

 

وی بیان کرد: مهمترین ظرفیت ما جمعیت های داوطلبانه هستند که در این ایام نیز شاهد همکاری بسیار خوبی از سوی مردم و این جمعیت بودیم.