«به گزارش خبرنگارجارچی اخبارازیزد در هفتمین نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات استان یزد ضمن تبریک فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت(روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی) و بیان این‌ که مهریز به لحاظ نزدیکی به مرکز استان و یک سری ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری، یکی از شهرستانهای ویژه استان یزد محسوب می‌شود، اظهار کرد: حضور بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت کارگری یکی از مهمترین ویژگی‌های شهرستان مهریز در حوزه اقتصادی است.

 

وی فعالیت ۳۰۰ کارخانه و واحدهای صنعتی، ثبت ۲۰ بوم گردی فعال و ۱۰۰ اثر تاریخی را از دیگر ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری مهریز دانست و افزود: تاکنون ۴۰ قلعه تاریخی در این شهرستان شناسایی شده است.

 

فرماندار مهریز در ادامه فعالیت تنها فرودگاه آموزشی پروازی استان را یکی دیگر از ظرفیت‌های منحصربفرد این شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال«جهش تولید»، احیای واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل، از جمله اولویت‌های اجرایی این شهرستان برای امسال است.

 

زارع‌زاده با بیان این‌که در بحث احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل بیش از ۲۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان مهریز ایجاد می‌شود، تصریح کرد: احیای کارخانه آرد بعداز ۱۲ سال، راه‌اندازی مجدد کارخانه تولید سوسیس و کالباس، احیای کارخانه شیر و همچنین حمایت از شروع به کار مجدد واحد تولیدی دستمال کاغذی، از جمله واحدهای در دستور کار فرمانداری مهریز در سال جاری است.

 

این مسئول در پایان نهادینه‌سازی رویکرد «مردم‌محوری به جای دولت‌محوری» را ملاک عمل مدیریت شهرستان مهریز در سال جهش تولید دانست و بیان کرد: هدف از اعمال این نظر جذب بیش از پیش مشارکت خیرین در توسعه اقتصادی استان و شهرستان است.