به گزارش جارچی اخبار؛محمد اعتدادی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم، اظهار داشت: امتحانات از ۱۷ خرداد لغایت ۱۵ تیر ادامه دارد و در حال حاضر بیش از نیمی از امتحانات برگزار شده است.

وی افزود: این امتحانات به نحو مطلوب و با کمترین مشکل و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است و خیال دانش آموزان و اولیا از هر لحاظ راحت باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه هر ساله ثبت نام دانش آموزان، دغدغه همیشگی والدین است، گفت: امسال در پی گسترش و شیوع کرونا ویروس، دستگاه آموزش و پرورش درصدد فراهم کردن بهترین شرایط برای انجام فرایند ثبت نام دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها نگرانی بسیاری برای ثبت نام فرزندانشان در پایه‌های اول و هفتم را دارند و در این راستا تمهیداتی برای این دسته از دانش آموزان در نظر گرفته شده تا با ثبت نام اینترنتی و غیر حضوری، نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت خود را برای تحصیل فرزندشان انتخاب کنند.

اعتدادی ادامه داد: خانواده‌ها پس از ثبت نام اینترنتی در سامانه erp.isfedu.ir /sabt99 می‌توانند با مراجعه به مدرسه مورد نظر، مدارک لازم را برای ثبت نام قطعی ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه مدارس تیزهوشان و شاهد از این قائده مستثنی هستند، اظهار داشت: این قبیل مدارس به لحاظ شرایط خاص، ثبت نامشان به گونه‌ای دیگر انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: ثبت نام اینترنتی فقط برای پایه‌های اول و هفتم است و میان پایه‌ها نیازی به ثبت نام اینترنتی ندارند چون اسامی آنها در لیست مدارس وجود دارد.

وی افزود: با توجه به تعامل آموزش و پرورش استان با اداره پست، تمامی کدهای پستی مناطق کلان شهر اصفهان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته تا خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندان خود بتوانند با وارد کردن کدپستی محل سکونت خود، نزدیکترین مدرسه به محل زندگی خود را جستجو و از آدرس دقیق آن اطلاع پیدا کنند.

اعتدادی با بیان اینکه پس از درخواست ثبت نام تاییدیه کدپستی متقاضی ظرف ۲۴ الی ۴۸ ساعت از اداره پست اخذ و به مدیر مدرسه اعلام می‌شود، گفت: بعد از این مرحله به صورت خودکار نام دانش آموز در مدرسه ثبت خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح دیگر نیاز به حضور فیزیکی و تردد برای خانواده‌ها برای ثبت نام در مدرسه نیست و فقط برای تحویل مدارک باید به مدرسه مراجعه کنند.

اعتدادی ادامه داد: از اول تیر لغایت ۳۱ شهریور زمان ثبت نام برای دانش آموزان پایه‌های اول ابتدایی و هفتم متوسطه آغاز می‌شود و تمامی دانش آموزان ثبت نام می‌شوند و هیچ خانواده‌ای از این موضوع نگرانی نداشته باشد، چرا که به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا همه دانش آموزان در پایه‌ مورد ثبت نام شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به حضور دانش آموزان در مدارس در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: هرگونه تصمیم گیری پیرامون بازگشایی یا عدم بازگشایی مدارس در مهر ماه مربوط به ستاد ملی کروناست و هیچ اختیار استانی حاکم نیست.

وی افزود: سناریوهای سفید، زرد و قرمز طراحی شده و استان‌ها نظرات خود را به وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند تا با کمترین مشکل از لحاظ سلامت دانش‌آموزان و کیفیت آموزش برنامه‌ریزی شود.

محمد اعتدادی تصریح کرد: در سال جاری اصلی‌ترین و محوری ترین برنامه آموزش غیر حضوری بر محور اپلیکیشن شاد خواهد بود و از برنامه های تلگرام، واتساپ و غیره بهره نخواهیم گرفت هر چند در ابتدا استفاده از برنامه شاد کاستی هایی وجود داشت که اکنون برطرف شده و بستری مناسب برای استفاده معلمان و دانش آموزان در برنامه شاد فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا آغاز سال تحصیلی جدید، وضعیت سفید شود و دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس آموزش ببینند و درباره اینکه گفته شده مدارس با ظرفیت ۵۰ درصدی یا یک روز در میان در خدمت دانش آموزان باشند تا کنون هیچ اطلاع رسانی به اداره آموزش و پرورش نشده و فقط در حد فرضیه و گمانه زنی است.

وی با بیان اینکه بهترین شیوه آموزش دانش آموزان، حضوری و چهره به چهره است، گفت: در صورتی که نیاز به برگزاری کلاس‌های غیر حضوری باشد، کیفیت آموزش مورد بررسی قرار می‌گیرد تا برای دانش آموزان اشکالی به وجود نیاید.

اعتدادی در پایان از همه مردم درخواست کردکه آموزش و پرورش را در شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل یاری کنند و برای بازگرداندن دانش آموزانی که در ابتدا یا در میانه راه ترک تحصیل کرده‌اند به مدارس تلاش مضاعف داشته باشیم و زمینه ادامه تحصیل آنها را با همکاری هم فراهم کنیم.