به گزارش جارچی اخبار؛حمید علاقه‌مندان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال توانستیم حدود ۷۵ درصد ارتباطات مردم با شرکت توزیع برق را به صورت غیرحضوری و از طریق درگاه‌های الکترونیکی انجام دهیم و طبق توافق نامه ای که با دفاتر خدماتی استان منعقد شد مابقی ارتباطات ما از این طریق به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق استان با دو هزار و ۵۰۰ پرسنل مشغول به کار است، افزود: در خصوص اقدامات پیشگیرانه در شرایط کرونا در ماه‌های فروردین و اردیبهشت علاوه بر الکترونیکی کردن خدمات و کاهش حجم مراجعات حضوری مردم، توانستیم ۳۵ درصد فعالیت کارکنان را به صورت دورکاری طراحی کنیم و امیدواریم بتوانیم این وضعیت خدمت رسانی غیرحضوری را حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان تصریح کرد: پویش “الف و ب” ایران در سطح وزارت نیرو انجام گرفته و خوشبختانه سال گذشته این پویش در استان اصفهان باعث افتتاح پروژه‌های مختلفی شد که در استان اصفهان هم در مجموع هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال پروژه اجرا شد که مورد تقدیر مقام معظم رهبری و رییس جمهور قرار گرفت و پیش‌بینی می‌کنیم امسال هم معادل میزان افتتاح پروژه در استان داشته باشیم با این تفاوت که پروژه های سال گذشته ساخت و ساز و پروژه های امسال ساز و کار خواهند بود.

علاقمندان با اشاره به رونمایی از سامانه هما در استان اصفهان، اظهار کرد: هر ساله با شروع تابستان میزان مدیریت مصرف برای هر یک از استانها تعیین می شود و استانها موظف به رعایت این الگو هستند و این در حالی است که امسال یک هزار و ۸۶۵ مگاوات سهم مدیریت مصرف استان اصفهان است که با گذشت دو هفته از دوره چهار ماهه امسال، مدیریت مصرف استان اصفهان با مصرف ۱۱۵۰ مگاوات برق، از سقف تعیین شده تجاوز نکرده است و ۱۰ مگاوات همچنان با سقف خود فاصله داریم.

وی در ادامه گفت: تعدادی از شهرستان‌های استان طی دو هفته اخیر افزایش مصرف داشتند که کاشان و آران و بیدگل افزایش مصرف ۱۸ درصدی، تیران با افزایش ۳۰ درصدی و شاهین‌شهر با افزایش ۱۶ درصدی مصرف برق روبرو بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در خصوص میزان مشوق‌های پرداخت شده توسط شرکت به مشترکان، تصریح کرد: سال گذشته رقم مشوق‌های پرداخت شده در داخل استان به مشترکان مبلغ ۹.۵ میلیارد تومان بوده که از مهرماه تا پایان سال در قبوض مشترکین اعمال می‌شود و باعث کاهش قبوض مشترکان آنها می شود.

وی در خصوص ساعات پیک مصرف برق گفت: از ساعت ۱۲ تا ۱۶ بعد ازظهر مشترکان باید مصرف خود را کاهش دهند و در صورتی که مشترکان خانگی از ۳۰۰ کیلووات در ماه بیشتر مصرف کنند قبض آنها مشمول ۱۶درصد جریمه می‌شود .

وی به مهمترین نگرانی شرکت توزیع برق استان اصفهان اشاره کرد و گفت: برای مشترکین خانگی نگرانی نداریم  اما متأسفانه شاهد مصارفی هستیم که ممکن است استان ما را زیر سوال ببرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان برای تشریح این موضوع ادامه داد: مصارف تولید رمز ارز یا بیت کوین یکی نگرانی‌های شرکت توزیع برق استان است که باعث شده درصدی از رشد ما در برخی شهرستان‌ها افزایش بیش از اندازه داشته باشد که بخشی از آنها توسط نیروی انتظامی شناسایی شده است و پس از شناسایی همه دستگاه‌های آنها ضبط و علاوه بر آن توسط شرکت برق و اداره تعزیرات حکومتی جریمه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه از سال گذشته دستورالعمل نصب کنتورهای اختصاصی برای تولید رمز ارز یا بیت کوین ابلاغ شده است، تصریح کرد: این نوع مشترکان می‌توانند برای نصب کنتور و درخواست انشعاب که تعرفه‌هایی بالاتر از دیگر مشترکان دارد اقدام کنند که به دلیل اثرات افزایشی ماینرها از این افراد می‌خواهیم تا از اول خرداد تا پایان شهریور مصرف خود را قطع کنند تا دچار خاموشی نشویم.

علاقمندان در خصوص تجاوز از سقف دیماند برق مشترکان دیماندی، اظهار کرد: برخی از صنایع و مشترکان بزرگ از سهم دیماندی برق خود تجاوز می‌کنند و بیش از میزان خریداری شده خود در طول سال مصرف می‌کنند که این باعث می‌شود استان ما در وضعیت قرمز و بحرانی قرار گیرد و اعمال خاموشی داشته باشیم .

وی با بیان اینکه در طول دو هفته از ۱۵ خردادماه تاکنون ۱۳ درصد افزایش مصرف داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۵ اخطار به سازمان های استان داشتیم که اخطارها منجر به قطع نشد و برای ادارات استان هم طرح خاصی داریم که بعد از ساعت اداری نباید مصرفی به جز مصارف ضروری داشته باشند و مقرر شد اداراتی که الگوی مصرف را رعایت نکنند معرفی شوند.

علاقمندان تاکید کرد: در صورتی که میزان تولید نیروگاه ها جوابگوی مصرف مردم نباشد به طور قطع استان هایی که در محدوده قرمز از لحاظ مصرف قرار دارند برق آنها در اولویت قطع شدن قرار می گیرد و در این شرایط قطع برق قطعی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان یادآور شد: سال گذشته ۱۳ مورد اخطار از سوی شرکت توزیع برق استان به اداراتی که مصرف بالای برق داشتند، داده شد، اما برق آنها قطع نشد با این وجود قرار است در سال جاری اسامی اداراتی که مصرف برق بالایی دارند و به اخطارها توجهی نمی کنند؛ معرفی شود.

جمع آوری ۳۵۹۹ دستگاه ماینر در استان اصفهان

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: از ۱۵ خرداد ماه تاکنون ۳۵۹۹ دستگاه ماینر با توان مصرفی ۱۳ هزار و ۵۹۱کیلووات از ۷۹ محل در استان جمع آوری شده است.

امید بهمن زیاری در ادامه این نشست خبری که به مناسبت هفته مدیریت و صرفه جویی مصرف آب و برق برگزار شد، اظهار کرد: برخی از ماینرها بدون مجوز کار می کنند که منجر به قطع برق از طریق شرکت توزیع برق استان می شود.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان تمام مشترکین ماینر را شناسایی کرده ادامه داد :۹۰ درصد دستگاه های ماینر در استان از این طریق شناسایی شده و از طریق میزان لحظه ای مصرف و داده کاوی ۳۵۹۹دستگاه ماینر با توان مصرفی ۱۳ هزار و ۵۹۱کیلووات از ۷۹ محل جمع آوری شده است.

وی با برآورد اینکه حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ مگاوات ماینر در سطح استان شناسایی شدند، گفت: عمده دستگاه های ماینر جمع آوری شده از شهرستان های فلاورجان، نجف آباد، خمینی شهر و شاهین شهر بوده است که با تعرفه صنعتی اقدام به تولید ارز دیجیتال می کردند .

زیاری ادامه داد: تعرفه برق ماینر سال گذشته از سوی وزارت نیرو در زمان پیک مصرف ۱۸۰۰ تومان و در ایام غیر پیک ۴۵۰ تومان اعلام شد.

وی در پایان گفت: در سال ۱۳۹۸ طبق برآورد صورت گرفته از جمع آوری ماینرها بیش از ۲میلیارد تومان جریمه شدند و این میزان در سال جاری بین ۷ تا ۸ میلیارد تومان جریمه خواهد بود.