به گزارش جارچی اخبار و به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان حسین امیری با اشاره به نقش و تاثیر مبلمان شهری در خدمت رسانی به شهروندان گفت: مبلمان شهری در خدمت رسانی به شهروندان با  حفظ هویت و زیبایی سیما و منظر  شهری از اولویت های مدیریت شهری می باشد؛ شهرداری‌ها وظیفه خطیری را در پاسخگویی به نیاز شهروندان در امر خدمات شهری و حفظ هویت و زیبایی، به ویژه در مبلمان شهری دارند و در این میان آبنماها  و نور پردازی مناسب نقش بسزایی را ایفا می کنند.
وی تاکید کرد: امروزه شهرها به فضاهایی آرام نیاز دارند تا بتوانند حس مطلوبی را در شهروندان در حین عبور و مرورهای روزانه‏‌شان ایجاد کنند
امیری استفاده از آب و المان های آبی در شهرها را نمادی از رودها، چشمه سارها و نهرهای روان دانست که باعث ایجاد چشم اندازی زیبا در شهر خواهد شد و افزود استفاده از آبنما از هدر رفتن آب جلوگیری میکند چرا که در آبنما،آب در یک مدار بسته جریان دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان این که توجه به شاخص‏ های بصری با درنظرگرفتن شاخص‌های فنی و ایمنی در طراحی های شهری می‏تواند در منظرسازی محیط و ارتقای هویت آن موثر باشدگفت: تلفیق نورپردازی مناسب در کنار آب می­تواند یکی از عوامل تقویت کننده­ی هویت یک مکان، و در نتیجه به  سرزندگی شهر یا آرامش فضاهای آن افزود.
وی با اشاره به پروژه آب و نور واقع در خیابان مطهری گفت: این پروژه در خیابان شهید مطهری، حدفاصل پل آذر و پل فلزی اجرایی شده است.
حسین امیری گفت: پروژه‌ آب و نور یک مسیر آب و نور بسیار جذاب می باشد که هنگام عبور عابران پیاده یک پروفیل آب نوری از بالای سر رد شده و در سمت مقابل درون حوضچه ریخته می‌شود و بار دیگر به مخزن باز می‌گردد.
وی اظهار کرد: طول مسیر پروژه‌ آب و نور حدود ۲۰۰ متر بوده و ۶۰ عدد نازل در آن استفاده شده است.
امیری تصریح کرد:  با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته و استفاده از نازل‌ها ی مناسب  هیچ‌گونه هدر رفت آب وجود ندارد و آب مجدد به مخزن برگشت داده می‌شود.
وی افزود: نورپردازی این آب‌نما توسط چراغ‌های ال. ای. دی با سه رنگ اصلی انجام می‌شود و  عملیات عمرانی پروژه ، نصب نازل ها و تجهیزات الکتریکی، مکانیکی انجام شده است و در حال حاضر در مرحله  تست اولیه می باشد.