معاون املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: براساس شاخص‌های اختصاصی ارزیابی عملکرد، این حوزه در بخشی عناوین، از برنامه‌های تعریف شده پیشی گرفته است.
به گزارش جارچی اخبار ، عبدالحسین پارسایی‌راد ضمن تشریح اقدامات انجام شده در سه ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون مطابق با برنامه تحصیل اراضی در اجرای قانون زمین شهری، این حوزه توانست اسناد مالکیت اراضی دولتی واقع در محدوده و حریم شهر به مساحت ۶۸۴ هکتار را بنام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ کند.

وی با بیان اینکه واگذاری اراضی به تعداد ۳۰۵ نفر ازاقشار ویژه این استان انجام پذیرفته است عنوان کرد: طی این فرجه زمانی واگذاری‌های انجام شده شامل ۵۵۳ هکتار واگذاری غیر مسکونی و یک‌هزار و ۱۷۵ واحد واگذاری مسکونی بوده است.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان بیان داشت: در حوزه اداره حقوقی تعداد ۹۹ پرونده در جریان بوده که آراء صادره له دولت تعیین تکلیف شده و بحث حقوقی اراضی تصرفی همواره در حال جریان است. همچنین در حوزه املاک تعداد ۳۹۸ فقره صورتمجلس تفکیکی در سطح و طبقات تهیه شده است.

وی با اشاره به واگذاری و پرداخت حد نصاب مالکانه از محل موجودی اراضی دولتی به متراژ ۲۰۸ متر مربع گفت: این استان طبق شاخص‌های اختصاصی برای سال ۹۹ و طبق آمار ارائه شده از برنامه‌های تعریف شده پیشی گرفته است.

پارسایی‌راد در پایان در خصوص الکترونیکی شدن فرآیند هیات نمایندگی گفت: در راستای شفاف‌سازی اقدامات در امر واگذاری با همت کارشناسان این حوزه و اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل، فرایند اخذ مصوبات هیات نمایندگی بصورت الکترونیکی با هدف حذف پرونده های فیزیکی در حال اجراست که این اقدام به عنوان اولین بار توسط این اداره کل انجام شده است.