همسر و فرزند دکتر مجید فرهاد نخستین شهید مدافع سلامت استان اصفهان و شهرستان کاشان زیر سایه خورشید تجلیل شدند.

همسر و فرزند دکتر مجید فرهاد نخستین شهید مدافع سلامت استان اصفهان و شهرستان کاشان زیر سایه خورشید تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان،  خدام حرم رضوی در آخرین روز حضور خود در کاشان در منزل این شهید مدافع سلامت حضور یافتند و ضمن دلجویی و تفقد از همسر و فرزند این شهید بزرگوار با اهدای هدایای متبرک رضوی بویژه انگشتر ارزشمند از سنگ مرمر قبر حضرت به شایان پسر شهید فرهاد از تلاش های این شهید والا مقام تبجیل کردند.

پریسا صادقی، همسر شهید فرهاد که خود نیز فارغ التحصیل رشته مامایی است با تاکید بر اینکه همسرش در معامله با خداوند چیزی کم نگذاشت و همواره در این مسیر در خط مقدم بود و شهادت شایسته او بود افزود: دکتر فرهاد که به عنوان پزشک عمومی ۲۷ سال سابقه خدمت در کادر درمان داشت، هنگام شهادت مسئول کنترل عفونت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، معاون درمان بیمارستان کارگر نژاد و پزشک درمانگاه شبانه‌روزی مرکزی و گلابچی بود.

خانم صادقی، با اشاره اینکه دکتر فرهاد را فقط از ۱۳ اسفند که در بیمارستان شهید بهشتی کاشان به مدت ۸ روز بستری شد فقط توانسته روزی سه تا چهار ساعت کنارش باشد گفت: متاسفانه از ۲۰ اسفند ۹۸ که همسرش بدحال و به بیمارستان مسیح دانشوری تهران اعزام شد و مدت ۲۴ روز بستری بود اصلا نتوانست ببیند.

همسر شهید مدافع سلامت دکتر فرهاد، اظهار داشت: وی و شایان حتی در زمان خدمت و حضور دکتر فرهاد برای بیماران کرونایی که از اوایل اسفند بیماری کرونا شایع و اطلاع رسانی شد  و دایم جلسات مختلف از هفت صبح تا نیمه های شب با پزشکان، پرستاران، بازرسی ها و حتی برای اطلاع رسانی به مردم در اماکن عمومی داشت اصلا او را نمی دیدند

چون فقط سه یا چهار ساعت برای خواب به منزل می آمد.

خانم صادقی، حضور و خدمت دکتر در مطب خود و مسئولیتش در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان را نیز در دوره شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: ما سه هفته آخر او را دیگر اصلا ندیدیم و شاید تماس های تلفنی در حد یک سلام و احوالپرسی کوتاه داشتیم.

وی، تصریح کرد: شهید دکتر فرهاد که پزشک متعهد، با اخلاق و مردمی بود و حتی مسئولیت مراکز MMT (مراکز ترک اعتیاد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان) را داشت و در کلینیک خودش مبحث روان شناسی را نیز برای خانواده های معتادان ایجاد کرده بود وقت و زمان زیادی را با تماس نزدیک به بیماران  و معاینه دقیق صرف می کرد.

به گفته وی، هنگامی که وی حتی گاهی موارد به او انتقاد می کردند که زمان زیادی را برای کار می گذارد و وقت کمی را به او و پسرش شایان اختصاص می دهد شهید فرهاد می گفته است من تعهد دارم و سوگند خورده ام.

خانم صادقی، اظهارداشت: همین وسواس در تشخیص درست با معاینات دقیق، زمان زیاد و تماس از نزدیک با بیماران در طبابت دکتر فرهاد را درگیر بیماری کرونا کرد و جانش را در راه تعهد و تخصصش فدا کرد.

وی، یادآورشد: حتی اگر زمان به عقب بر می گشت و می دانست دکتر مبتلا به کرونا می شود او هیچ وقت نمی توانست مانع حضور دکتر فرهاد در اوج دوران شیوع کرونا شود چون شهید دکتر فرهاد تعهد بسیار بالایی به حرفه پزشکی خود داشت.

به گفته وی، دکتر فرهاد علاقه و ارتباط زیادی با اهل بیت علیهم السلام بویژه امام حسین علیه السلام و امام رضا علیه السلام داشت بطوریکه حتی برای ازدواجش با وی نیز با سفر به مشهد مقدس و توسل به حضرت مدد گرفته بود تا هر چه که صلاح او است آقا برایش مقدر کند.

خانم صادقی در آخرین کلام خود در  دیدار با خدام حرم رضوی گفت: از امام رضا علیه السلام می خواهم حالا که همسرم نیست مرا یاری کند تا بتوانم کارهای بر زمین مانده دکتر را در راه خدمت به مردم و بیماران انجام دهم و شایان را هم به نحو احسن تربیت و بزرگ کنم تا مثل پدرش مایه افتخار باشد.

شایان فرهاد،  فرزند این نخستین شهید مدافع سلامت شهرستان کاشان نیز در پایان این دیدار گفت: از امام رضا علیه السلام می خواهم مرا کمک و عنایت کند تا مثل پدرم بزرگ شوم و راه او را ادامه دهم.

سرانجام دکتر فرهاد در ۱۴ فروردین ۹۹ نامش به عنوان نخستین شهید مدافع سلامت استان اصفهان و شهرستان کاشان درخشید و جاودانه شد.