رییس قوه قضائیه در جلسه پیگیری مصوبات سفر‌های استانی با روسای کل دادگستری استان‎های آذربایجان شرقی، کردستان و سیستان و بلوچستان، در جریان آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر‌های استانی در این استان‌ها قرار گرفت.
به گزارش جارچی اخبار، حجت الاسلام مصطفوی نیا رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در این نشست ویدئوکنفرانسی با ارائه گزارشی از مصوبات سفر استانی رییس قوه قضاییه به استان سیستان و بلوچستان از تخصیص ۷ میلیارد تومان از مصوبات سفر استانی برای تامین کمبود‌های موجود در این استان خبر داد.

حجت الاسلام مصطفوی نیا گسترش شیوع کرونا در این استان را یکی از مشکلات این روز‌ها عنوان کرد و خواستار حمایت بهداشتی از کارکنان استان در مقابله با این بیماری همزمان با خدمت رسانی به مردم شد.
آیت الله رییسی نیز ضمن تشکر از تلاش‌های مجموعه قضایی استان سیستان و بلوچستان گفت: در شرایط کرونا حفظ جان همکاران و مردمی که با دادگستری و سازمان‌های تابعه در ارتباط هستند، یک ضرورت قطعی است.
رییس قوه قضاییه گفت: باید تمام اقدامات و تمهیدات انجام شود؛ به نحوی که هم جان همکاران و هم ارباب رجوع در امان باشد؛ لذا استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مورد تاکید است. به مسئولان مربوطه هم تاکید کرده‌ایم که سیستان و بلوچستان در اولویت باشد و به صورت رایگان توزیع ماسک و مواد ضدعفونی و کار‌هایی که مورد نیاز است، انجام شود. حتی شهرستان‌های بسیار دور از مرکز استان نیز باید به وسایل بهداشتی مجهز شوند تا از شیوع بیماری پیشگیری شود؛ لذا در قضیه کرونا باید از همکاران و مراجعین صیانت شود.
آیت الله رییسی با اشاره به اولویت ویژه استان سیستان و بلوچستان در طرح‎های تحولی قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: استان سیستان و بلوچستان به دلیل محرومیتی که دارد، در اولویت است و با افزایش تخصیص اعتبار دو برابری برای استان سیستان و بلوچستان امیدواریم پروژه‌های مناطقی نظیر دلگان، خاش و سراوان زودتر انجام شود.
رییس قوه قضاییه بر رسیدگی ویژه به همکاران دستگاه قضایی که مبتلا به ویروس کرونا شده اند افزود: نگاه ویژه‌ای برای درمان همکارانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، مورد نیاز است تا وضعیت شخص و خانواده آن‌ها بررسی شود. کار در سیستان و بلوچستان توسط همکارانی که با کمبود‌ها مواجه اند، ارزش والایی دارد.