مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام  از اجرای طرح هادی برای ۴۰۰ روستا در این استان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار حبیب الله محبی با بیان اینکه ۶۰۴ روستای مشمول طرح هادی در این استان وجود دارد اظهار داشت: سال گذشته طرح هادی در سطح ۱۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان با اعتبار ۷۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شد.

وی افزود: این اعتبار از محل منابع اعتباری(استانی، ملی، سیل) برای اجرای طرح هادی در روستاهای این استان در نظر گرفته شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام یادآور شد: این میزان اعتبار برای بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی و همچنین فضای سبز این تعداد روستاهای استان هزینه شده است.

محبی با اشاره به اجرای طرح هادی در سال جاری گفت: امسال هنوز اعتبار لازم برای اجرای این طرح ابلاغ نشده ولی در صورت ابلاغ، عملیات اجرایی در سطح روستاها آغاز می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به اینکه  با رفع محرومیت مناطق روستایی، ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستاییان و ایجاد اشتغال و بهره‌وری می‌توان، به توسعه روستایی دست یافت افزود: در این راستا بنیاد مسکن با اجرای طرح هادی خدمات ارزشمندی به روستائیان ارائه کرده است

وی گفت: توسعه روستایی و ماندگاری جمعیت در روستاها با توجه به فراهم شدن شرایط مطلوب معیشت و اشتغال ممکن بوده که هم اکنون توسعه روستایی با محوریت اشتغال و معیشت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.

مجبی گفت: در زمان حاضر طرح هادی روستایی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است که علاوه بر جنبه‌های کالبدی روستاها، جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، تصریح کرد: در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت.

در مجموع ۶۰۴ روستای مشمول طرح هادی در استان ایلام وجود دارد که تاکنون برای ۴۰۰ روستا این طرح اجرا شده است