مدیر کل تامین اجتماعی گفت بیش از ۷۷درصد جمعیت استان یزد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

به گزارش خبرنگار جارچی اخباراز یزد، « مجید درویشی» در نشست خبری برخط رسانه های استان یزد با اشاره به تعهدات بلند مدت توسط اداره کل تامین اجتماعی گفت: پیش بینی می شود که در سال ۹۹ میزان هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود.

وی  با بیان اینکه ویروس  کرونا بیمه تامین اجتماعی ۷  هزار یزدی را قطع کرده است افزود: تعداد افرادی که دچار حادثه شدند ۱۱۵۳ نفر در سال ۹۸ بودند که رشد ۴۱ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: تعداد ۵۵هزار و ۳۰۸ نفر در انتهای سال ۹۷ به بیش ۶۹ هزار و ۳۳۱ نفر در سال ۹۹ رسیده است که سالانه ۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به تعهدات بلند مدت گفت: در سال ۹۷ میزان ۸۶۸ میلیارد تومان پرداخت داشتیم که در پایان ۹۸ به هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان رسیده و در سال ۹۹ پیش بینی هزار و۸۰۰ میلیارد تومان است.

درویشی گفت: امیدواریم از اول مردادماه شاهد انجام روند متناسب سازی باشیم و حقوق مردادماه بر این اساس پرداخت می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد بیان کرد: برای سال ۹۹ افزایش ۲۶ درصدی حقوق داشتیم که اعمال کردیم و در حقوق خردادماه نیز پرداخت شد و مابه تفاوت فروردین و اردیبهشت ماه در تیرماه واریز می شود.

وی افزود: افرادی که دچار بیکاری موقت شده اند توسط خزانه داری کل و مبلغی که از ستاد ملی کرونا پرداخت شده، بیمه بیکاری با احتساب سابقه بیمه ای که به صورت موقت بیکار شده اند، پرداخت شد.

درویشی ادامه داد: حدود ۴ هزار و ۷۰۰ نفر در استان مشمول بیمه بیکاری شده اند و پرداخت شده و چون متمرکز شده عددی را در این رابطه نداریم.