مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: با دستور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و از محل ردیف ۳۰ جدول مصرف هدفمندی یارانه ها؛ مبلغ ۷۵ میلیارد ریال صرفاً جهت پرداخت “کارانه پرستاران و کادر بهداشتی درمانی” استان به حساب دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام واریز شد

به گزارش جارچی اخبار” نورالدین  رحیمی” اظهار داشت: یکی از چالش های پیش روی بیمه سلامت با توجه به بافت روستایی و عشایری استان ایلام و محرومیت این مناطق، پرداخت هزینه بیمه برای خانوارهای فاقد بیمه است.

وی افزود: با توجه به تعیین سرانه ۶۰۰ هزار تومانی یکساله برای صدور دفترچه درمانی و ضرورت شرکت روستاییان و عشایر در آزمون وسع سنجی و ثبت نام الکترونیکی، یکی از چالش های بزرگ برای خانوار های روستایی پرداخت حق بیمه سالانه بیمه سلامت می باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت : استان ایلام رتبه سوم به لحاظ نسخه نویسی الکترونیک را در اختیار دارد، یادآور شد: شفافیت مالی، بررسی بروز پرونده پزشکی بیمار، جلوگیری از هزینه های اضافی، ممانعت از رفت و آمدهای مکرر، دسترسی آسان بیماران به پزشکان و داروخانه ها و اطلاعات کامل بیمار؛ از مزیت های طرح نسخ الکترونیکی است که در مطب پزشکان و داروخانه های استان بصورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

“رحیمی” با بیان اینکه بالغ بر ۳۴۶ هزار بیمه شده در سطح استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد کل جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی ادامه داد: بیمه سلامت استان ایلام سال گذشته ۱۳۰ میلیارد ریال به مراکز بهداشتی درمانی طرف قرارداد اعم از خصوصی و دولتی پرداخت کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به اینکه تمام مطالبات دانشگاه علوم پزشکی تا پایان خردادماه سال جاری پرداخت شده است، اضافه کرد: مطب پزشکان و داروخانه هایی که بصورت ۱۰۰ درصدی فرایند نسخ الکترونیکی را عملیاتی کرده اند تا پایان خردادادماه تمامی مطالبات خود را دریافت کرده اند.

” رحیمی” در پایان از رسانه های جمعی و اصحاب مطبوعات در این موقع حساس شیوع کرونا بابت اطلاع رسانی دقیق به آحاد مختلف جامعه تشکر و قدردانی کرد.