رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  استفاده از ماسک، شستن مرتب دست ها و رعایت فاصله گذاری را سه موضوع مهم برای کنترل  ویروس کرونا دانست و گفت:استفاده از ماسک مهمترین عامل پیشگیری از این بیماری به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار، دکتر محمد رضا قدیر در نشست خبری با خبرنگاران به ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان قم در دوره شیوع بیماری کرونا پرداخت و گفت:از زمان کشف این ویروس در قم تا کنون ۶۰ جلسه پیشگیری ویروس  و ۱ میلیون و ۱۰۰ غربالگری انجام شده است.
وی اظهار داشت:در ۲۵ استان وضعیت قرمز حاکم است اما استان قم همچنان دروضعیت زرد به سر می بردکه اگر پیشگیری های لازم ازسوی مردم نادیده گرفته شود، پیش بینی می شود مجددا استان قم به وضعیت قرمز بر گردد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه بیمارستان ها موظف به پذیرش بیماران کرونایی می باشند افزود: درحال حاضرتعداد بیماران کرونا مثبت بستری در بیمارستان های استان ۲۴۰ تن وتعداد بیماران بدحال ۵۰ نفر می باشد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: تهیه سی تی اسکن، دستگاه دیالیز، جذب منابع مالی برای راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین از جمله خدماتی است که در این مدت در حوزه سلامت انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر سیاست خوف و رجا عنوان کرد : باید به جای ترساندن مردم، فرهنگ برخورد با ویروس را آموزش داده ودرعین حال، نباید همه چیز برای مردم عادی شود بلکه باید خطر این ویروس مدام گوشزد شود.
وی همچنین افراد چاق،افرادمسن وافراد دارای بیماری زمینه ای را از گروه های در معرض خطر ابتلا به این بیماری دانست و میانگین سن مبتلایان را ۵۰ تا۶۰ سال اعلام کرد.
وی همچنین بااشاره به راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین دراین ایام عنوان کرد: این بیمارستان از جمله مجهزترین بیمارستان های کشور است که با هزینه ای بالغ بر۶۰ میلیاردتومان راه اندازی شده است.