فرماندار ویژه کاشان با بیان اینکه بنیان خانواده در جامعه سست شده بر توجه به تحکیم ازدواج تاکید کرد.

به گزارش جارچی اخبار،فرماندار ویژه کاشان در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان با اشاره به مشکلات جوانان از جمله مشکل ازدواج، اظهار داشت: موضوع ازدواج باید فرهنگ سازی شود و با برآورد آماری به بررسی مشکلات این حوزه پرداخته شود.

علی اکبر مرتضایی قهرودی با اشاره به آمار افزایشی طلاق، بر ضرورت توجه به مسایلی که به طور مستقیم در امر تحکیم ازدواج تاثیر دارند، از جمله باورهای دینی و بالا بردن آستانه تحمل جوانان تاکید کرد.

مرتضایی گفت: بخش از طلاق‌ها به علت ضعف اقتصادی و برخی نیز به علت جاذبه‌های اقتصادی است، فقر فرهنگی و عدم آموزش جوانان پیش از ازدواج و در کل پایه ریزی غلط تربیتی صورت می گیرد.

وی نقش دانشگاه‌ها در تحکیم بنیان خانواده‌ها را بسیار موثر دانست و افزود: دانشگاه‌ها باید چند واحد درسی مرتبط با هنر درست زندگی کردن را به دانشجویان آموزش دهند بلکه این آموزش از دوران راهنمایی و دبیرستان نیز باید به دروس لازمه تبدیل شود.

فرماندار ویژه کاشان همچنین به تعطیلی کلاس‌های آموزش پیش از ازدواج در نتیجه شیوع ویروس کرونا و لزوم خودداری از اجتماعات اشاره و بر ضرورت در نظر گرفتن تمهیدی برای برقراری دوباره آموزش‌ها تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم ارائه آمار واقعی از سوی مسوولان دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: بدون آمار هیچ‌گونه تصمیمی نمی‌توان گرفت؛ مسوولان باید همواره برای اظهار نظرهای خود پیوست آماری داشته باشند، تا کارشناسانه موضوعات مورد بررسی قرار بگیرد در غیر این صورت کار به سرانجام نخواهد رسید.

مرتضایی همچین از برخی پایان‌نامه‌های دانشجویی گلایه کرد و گفت: مشکل اصلی این پایان‌نامه‌ها بومی نبودن آنها است، پایان‌نامه در موضوع خانواده باید به تحقیق و بررسی بپردازند تا منجر به برطرف کردن مشکلات شود و همچنین کتابهای نویسندگان امروزی باید بر اساس نیازهای جامعه نوشته شود تا راهگشا شود.

وی با تاکید نظارت والدین بر دوستانشان تصریح کرد: گاها فرزندان ما از دوست بد بیشترین ضربه را خورده و دچار آسیب‌ها می شوند که تربیت صحیح و انتخاب دوست خوب راه حل دوری از معضلات اجتماعی خواهد بود.

در ادامه روئسای ادارات ورزش و جوانان ، بهزیستی و ارشاد کاشان با ارائه راه حل‌هایی با موضوع سامان دهی امور جوانان در این خصوص راهکار پیشنهادی خود را عنوان کردند.