دادستان عمومی و انقلاب یزد با اشاره به پیشگیری از خرید و فروش های غیر مجاز زمین گفت: سامانه اعلام وضعیت زمین در استان یزد راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « محمد رضا حداد زاده» ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اقدامات دادگستری یزد در زمینه بررسی وضعیت مسکن در استان گفت:  مسائل اقتصادی، برخی مسائل اجتماعی، بی اعتمادی، سردرگمی در سرمایه گذاری از جمله عوامل موثر در افزایش قیمت زمین و مسکن است اما نمی‌توان نقش سودجویان و دلالان را در این حوزه منکر شد.

وی افزود: در این راستا دادگستری یزد اقدامات متعددی داشته که از جمله آنها می توان به راه اندازی سامانه اعلام وضعیت زمین در شهر یزد اشاره کرد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد بیان کرد: تشکیل کمیسیون قیمت گذاری با محوریت معاونت عمرانی استاندار از جمله اقدامات دیگر ما است که به منظور ساماندهی وضعیت مسکن و زمین در استان انجام می شود.

حدادزاده خاطرنشان کرد: ایجاد سامانه مختص استان ویژه اطلاع از املاک های مجاز،  محدودیت ها و مشکلات اراضی، قیمت گذاری، بارگزاری اطلاعات از جمله اقدامات دیگر ما است.

وی گفت: امروز باید با مطالبات پیچیدگی های در اختیار قرار دادن زمین اطلاح شود زیرا باعث می شود که دیگر مردم به سراغ دلال ها نروند.