امام جمعه کاشان تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ضروری دانست تا مردم از آثار سو منکرات آگاه شوند.

به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان ، آیت الله عبدالنبی نمازی در جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اظهار داشت: اطلاع رسانی و بیان آثار سو گناهان باعث دوری از آنها می شود و با تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و روشن سازی اذهان نسبت به عواقب منکرات از اشاعه آن جلوگیری می شود.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه آثار سو بدحجابی سبب متلاشی شدن خانواده ها می شود افزود: فلسفه حجاب در تمام ادیان الهی از ضروریات بوده و کسی که منکر آن باشد مرتد محسوب می شود.

وی با اشاره بر تاکید قرآن در مسئله حجاب گفت: آیات زیادی در این کتاب آسمانی به فلسفه حجاب پرداخته که استخراج آنها در قالب کتابی گرانبها می تواند روشنگر باشد و در اختیار جوانان گذاشته شود تا با مطالعه آن پی به آثار سو بدحجابی برده از آن دوری کنند.

آیت الله نمازی روشنگری و تبیین را از ملزومات همه امور دانست و تصریح کرد: عزاداریهای هیئات در محرم موضوعی اعتقادی است که چنانچه با تدبیر این آگاه سازی انجام پذیرد می توان با رعایت پروتکلهای بهداشتی به آن پرداخته شود.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل کارگروه وکمیته علمی در مورد تشخیص معروفات و منکرات را در جامعه و آثار آن را از ضروریات دانست تا روانشناسانه و کارشناسانه مسایل تبیین شود.

قبل از سخنان آیه الله نمازی جناب سرهنگ اکبری دبیر ستاد و فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان مطالبی درباره برنامه های امربه معروف و نهی از منکر در هفته عفاف و حجاب و برنامه های دهه این ایام در دهه اول ماه محرم الحرام بیان و تبیین کرد و درباره برخی مسایل و گزارشات نکاتی را مطرح نمود.

دکتر صنعتکار معاونت اجتماعی و مطالبه گری ستاد در ادامه جلسه مصوبات قبلی ستادو نیز مصوبات کارگروه راهبردی را مطرح و توضیح داده و همزمان برخی مسئولان اقدامات خود را در این رابطه توضیح دادند.

فضای مجازی و اعتیاد دو محور اصلی سقوط خانواده

همچنین معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این جلسه افزود: بررسی مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی از ضروریات جامعه کنونی است که این ستاد با تشکیل کار گروهی باید مفصل به آن بپردازد.

حجت الاسلام عباس ابن علی حضور گسترده جوانان در شبکه های مجازی را یک فرصت برای فعالیتهای فرهنگی در همین فضا برای ستاد دانست و تاکید کرد: با حضور پر رنگ و سرمایه گذاری در فضای مجازی می توانیم در پیشگیری آسیب های اجتماعی از جمله عوارض فضای مجازی مؤثر واقع شویم.

وی با اشاره به عواقب منکرات از جمله بد حجابی در جامعه گفت: برنامه های عفاف و حجاب نباید تنها منحصر به یک هفته شود بلکه باید حداقل هفته ای یک برنامه در مورد این موضوع در فضای مجازی و رسانه اجرا شود.

حجت الاسلام ابن علی با بیان اینکه فروش محصولات فرهنگی در مکانهای مختلف می‌تواند سهولت دسترسی به آنها را افزایش می دهد خاطر نشان کرد: با توجه به حضور بیشتر جوانان در فضای مجازی انتشار بانک محصولات فرهنگی در این فضا موثر واقع می شود.

وی با اشاره به آسیب‌های اعتیاد و فضای مجازی تاکید کرد: این دو محور اصلی سقوط خانواده ها را در پی دارد که چنانچه مدیریت و پیشگیری به عمل نیاید جامعه سقوط میکند.

ابن علی ورزش را یکی از راهکارهای مقابله با آسیب‌ها دانست و گفت: ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر باید بررسی کند که ورزش بانوان کجا و چگونه انجام شود که در خور جایگاه شهر دار المونین باشد.

وی در پایان همچنین بر لزوم برپایی شورای سیاست گذاری زنان جهت بررسی امور زنان در تمامی عرصه ها اشاره و تصریح کرد: تشکیل این شورا راهبردی می تواند با آگاه سازی جامعه از نیازهای بانوان جهت رفع مشکلات آنها گام بردارد.