مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام با ابراز نگرانی از مصرف بالای آب در استان گفت: مصرف بی رویه آب، استان را به تصمیم ناخواسته جیره بندی آب سوق می دهد.

به گزارش خبرنگار جارچی انلاین از ایلام  ،نوراله تیموری اظهار داشت: با افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب اکنون مصرف آب در استان ایلام در وضعیت هشدار قرار دارد که در این شرایط گرما مطلوب نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: شرکت آب و فاضلاب استان ایلام پیگیری لازم برای ایجاد خط کمکی از سد ایلام و ایجاد منابع جدید را در دستور کار خود دارد ولی این موضوع تا وارد فاز اجرایی و بهره برداری قرار گیرد نیاز به حداقل دو سال زمان دارد

وی افزایش دمای هوا به دلیل ورود توده هوای گرم و تاثیر شیوع کرونا و استفاده بیش از اندازه مردم از آب برای شستن دست ها و وسایل خود را علت، مصرف بی رویه آب در استان برشمرد.

تیموی گفت: اکنون در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش مصرف آب در استان داریم که این موضوع نگرانی زیادی را به وجود آورده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر آب شرب شهر ایلام از دو منبع سد ایلام و چشمه‌های گل گل تامین می‌شود که به صورت ۲۴ ساعته با حداکثر ظرفیت در حال پمپاژ آب به داخل شهر ایلام هستیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل افزایش مصرف آب نسبت به سنوات قبل، تداوم این شرایط برای شهر ایلام مجبوریم که ناخواسته آب را جیره بندی کنیم.

تیموری گفت: بهترین راه برای عبور از شرایط کنونی فقط صرفه جویی و عدم استفاده از آب شرب برای شست و شو و کارهای غیرضروری مانند شستن حیاط، کوچه، خیابان و ماشین است.