رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام، در سی و یکمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار کرد: تا امروز تعداد ۵ هزار و ۴۶۴نفر در استان ایلام به بیماری کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.

به گزارش جارچی اخبار، کریمیان با بیان اینکه مردم باید به صورت جدی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مقابل ابتلا به کرونا از خود مراقبت کنند، گفت: تاکنون تعداد ۱۶۰ نفر نیز در استان ایلام در اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

« محمد کریمیان» با بیان اینکه متاسفانه تا کنون تعداد ۱۶۰ نفر نیز در استان ایلام در اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را  از دست داده‌اند، ابراز کرد:  تعداد ۴هزار و ۶۴۴ نفر نیز با تلاش کادر درمانی و مدافعان سلامت بهبودی کامل یافته و از بیمارستان ترخیص شده و تعداد ۱۱۵ نفر بستری بوده و تحت درمان  قرار دارند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا شدیدترین قدرت واگیری را تاکنون در بین تمام ویروس ها داشته است، افزود: مردم باید به صورت جدی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مقابل ابتلا به کرونا از خود مراقبت کنند و باید گفت که کوچک ترین غفلت باعث شیوع دوباره ویروس می شود.

حضور مردم در تجمعات و اماکن شلوغ کم شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و اصناف در خردادماه، متاسفانه بیماری کرونا چهره بسیار بدی در تیرماه به ما نشان داد.

«جمیل صادقی فر» با بیان اینکه بیش از دو‌ سوم مبتلایان و نیمی از کل فوتی ها در پنج ماه گذشته مربوط به  تیرماه سال جاری بود، ابراز کرد: میزان استفاده از ماسک توسط مردم در تیرماه و‌ همزمان با ایجاد محدودیت ها توسط ستاد استانی کرونا بسیار بهتر شده است.

وی گفت: امیدواریم حضور مردم در تجمعات و اماکن شلوغ نیز کم شود و مردم و اصناف در رعایت پروتکل های بهداشتی هوشیارتر باشند.

صادقی فر خاطرنشان کرد: افراد کم علامت و‌ ناقل حتما قرنطینه خانگی را رعایت کنند و مراقب باشند اگر مسئولانه رفتار نکنند و اصول قرنطینه را جدی نگیرند، اطرافیان و اعضای خانواده آنها اولین کسانی خواهند بود که در معرض خطر قرار می گیرند