سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم  از برگزاری شورای استانی با موضوع پیشگیری از قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: این جلسه با حضور اعضای شورا در سالن جلسات دادگستری استان قم برگزار شد

به گزارش جارچی اخبار حجت الاسلام و المسلمین مجید یزدی افزود: دراین جلسه  ابتدا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری « مدظله» در امر مبارزه با قاچاق در راستای بحث اقتصاد مقاومتی و به عنوان یکی از مقدمات جهش تولید، به آسیب های گسترده ای که قاچاق در عرصه های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی  وارد می کند اشاره شد سپس موارد مهمی جهت اجرا به تصویب رسید.

وی با تشریح لزوم اصلاح زیر ساخت¬ های حوزه کشاورزی و صنعت تصریح کرد: بر اساس مصوبات این جلسه نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی می بایست تا پایان شهریور ماه نسبت به پلاک گذاری حدود هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی استان اقدام نموده تا شرایط لازم برای بهره مندی آنها از سهمیه سوخت فراهم شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم افزود: با توجه به مشکلات عدیده در خصوص نحوه تأمین سوخت چاه های فعال و فاقد مجوز استان، مقرر گردید کمیته ای ویژه در خصوص این موضوع تشکیل و گزارش خود را در خصوص نحوه ادامه فعالیت این چاه ها و چگونگی تأمین سوخت آنها با قید فوریت به دبیرخانه شورا ارسال نماید.

یزدی افزود: با عنایت به انباشت بیش از بیست هزار موتور سیکلت در پارکینگ های استان،‌ مصوب گردید با هماهنگی دادستانی، پس از ارسال شماره پلاک موتورسیکلت های توقیفی که بیش از یکسال بلاتکلیف مانده اند به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان، نسبت به ابطال کارت سوخت آنها اقدام لازم صورت پذیرد.

وی پیشگیری از قاچاق کالای سلامت محور و استراتژیک را از دیگر اولویت های مطرح شده در جلسه عنوان نمود و تأکید کرد: بر اساس برنامه های ابلاغی، دستگاه های مسئول استانی موظف شدند با بازرسی های فوق العاده، حسن جریان امور در سطح استان را تضمین و نتایج اقدامات خود را به دادگستری اعلام نمایند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم تأکید کرد: اصلاح زیر ساخت‌ها، شرط اصلی و اساسی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.