در جدیدترین گزارش آماری وزارت نیرو درخصوص وضعیت بارندگی کشور در طول سال آبی اخیر، میزان بارندگی‌های جوی نسبت به مدت مشابه سال آبی پیشین هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش جارچی اخبار،  طبق گزارش آماری منتشر شده از سوی وزارت نیرو، ارتفاع کل ریزش های جوی کشور معادل ۹ /۳۱۱ میلیمتر بوده است که این مقدار نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۸/۳۳۷ میلیمتر) هشت درصد کاهش نشان می‌دهد و در مقایسه با دوره‌های مشابه دراز مدت ( ۱/۲۴۳ میلیمتر) ۲۸ درصد افزایش پیدا نموده است.

مطابق این گزارش، بیشترین کاهش بارندگی سال آبی جاری و مقایسه آن با متوسط درازمدت (۵۱ ساله) مربوط به استان های اردبیل، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به ترتیب با (۸-)، (۷-) و (۳-) درصد است.

همچنین استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان به ترتیب با (۱۲۱)، (۹۶) و (۹۱) درصد، بیشترین افزایش بارندگی سال آبی جاری و مقایسه آن با متوسط دراز مدت را به خود اختصاص داده اند.

افزون بر این، حجم آب موجود در سدهای مخزنی کشور تا پایان ۱۱ مرداد ماه میزان ۱۵/۳۳  میلیارد مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته (۰۳/۳۵) پنج درصد کاهش داشته است.

تهیه و توزیع آب نیز در هفته دوم مرداد در کشور معادل۰۳۱/ ۱۴۶ مترمکعب بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۲/۴ درصد رشد داشته است.