نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس، از ایجاد تفاهم نامه‌ای بین وزارت صمت، شرکت ایدرو، آستان قدس رضوی و بخش خصوصی برای راه‌اندازی خط تولید چادر مشکلی در نیشابور جهت تامین یک سوم نیاز کشور خبر داد.

هاجر جنارانی با اشاره به نشست خود با  سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسئولان شرکت ایدرو، آستان قدس رضوی و سرمایه گذار بخش خصوصی در نیشابور در تشریح جزییات آن، اظهار داشت:  در این نشست صحبت‌های اولیه پیرامون راه اندازی خط تولید چادر مشکلی در نیشابور صورت گرفت و قرار بر این شد که در راستای مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت ایدرو، آستان قدس رضوی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت اجرای این پروژه تفاهم‌نامه‌ای تنظیم شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، در بیان هدف از راه‌اندازی خط تولید چادر مشکی در نیشابور، ادامه داد: تولید چادر مشکلی یکی از نیازهای کنونی کشور است، ضمن اینکه شایسته نیست که نیاز این بخش را از طریق واردات از کشورهای غیراسلامی تامین کنیم. بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به این مهم به عنوان هدف اصلی برای راه‌اندازی خط تولید چادر مشکلی در نیشابور وارد عمل شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هم‌اکنون کارخانه نخریسی خراسان رضوی که سال‌ها سابقه فعالیت در این حوزه را دارد در زبرخان نیشابور مستقر شده است که نقش مهمی در پیشبرد این هدف ایفا خواهد کرد.

نماینده مردم نیشابور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان نیاز کشور به تولید چادر مشکی، تاکید کرد: ما در کشور به تولید ۶۰ میلیون متر مربع چادر مشکلی نیاز داریم که با اجرای این خط تولید ۲۰ میلیون متر مربع چادر مورد نیاز را تامین خواهیم کرد.