عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: طرح کنگره آمریکا جهت مقابله با نیروهای مقاومت عراق در راستای ملغی کردن مصوبه اخیر پارلمان این کشور مبنی بر خروج نظامیان ایالات متحده است.

به گزارش جارچی اخبار، علیرضا نظری با اشاره با طرح کنگره آمریکا جهت مقابله با نیروهای مقاومت عراق، گفت: ایالات متحده امروزه صرفا دغدغه مقابله با گروه های جهادی در عراق را ندارد زیرا به خوبی دریافته شکست در این کشور به معنای از بین رفتن هژمونی‌اش در منطقه است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکایی ها امروزه با چالش جدی در مواجه با محور مقاومت قرار دارند و در این رابطه دچار سردرگمی هستند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان کنگره آمریکا گروه های مقاومت را نماد تفکر آزادی خواه ایران می دانند، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود در طرح تدوینی کنگره، به جمله “تهدیدهای شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق” اشاره شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین باید یادآور شد تمام تلاش های اخیر مقامات سیاسی ایالات متحده برای تحت فشار قرار دادن مقامات عراقی است تا از این طریق بتوانند مصوبه پارلمان این کشور برای خروج نظامیانشان را ملغی کنند.

همین گزارش حاکی است برایان استیل عضو مجلس نمایندگان آمریکا از طرحی نام برده که قرار است با افزوده شدن متممی به لایحه بودجه دفاعی آمریکا نسبت به گروه های مقاومت عراق مقابله کند.

براساس این طرح قرار است وزارت دفاع آمریکا ملزم به گزارش‌دهی به کنگره درباره «تهدیدهای شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق» باشد؛ وی در طرح خود مدعی شده که «ایران، بزرگترین حامی تروریسم است و قابل اعتماد نیست.»