رییس دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه جامعه محور باید حضورش در صنعت، کسب و کار و خانه‌های مردم مشهود باشد که این مهم در قالب پیوند علم و صنعت در حال تحقق است.

به گزارش  جارچی اخبار از کاشان، عباس زراعت در گفت و گو خبرنگاران کاشان اظهار داشت: امروزه نه تنها هیچ دانشگاهی بدون پارک علم و فناوری نمی‌تواند رشد کند، بلکه این پارک‌ها هستند که می‌توانند در کنار دانشگاه‌ها، پیوند بین علم و صنعت را مستحکم‌تر کنند.

رییس دانشگاه کاشان افزود: بر این اساس کار مطالعاتی پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی از سال ۹۳ آغاز شد و از آنجایی که کاشان مرکز استان نبود، ارایه مجوز ایجاد پارک امکان‌پذیر نبود و از این رو پارک کنونی بین کاشان و اصفهان مشترک است که البته سال ۹۶ تفاهم‌نامه امضا و در سال ۹۷ موافقت ایجاد آن از سوی شورای گسترش آموزش عالی صادر شد.

به گفته رییس دانشگاه کاشان، در کنار ۱۰۰ میلیارد ریالی که افراد خیر برای راه‌اندازی کسب و کار در پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی اهدا کرده‌اند، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز ۵۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی این پارک کمک کرده است.

وی با اشاره به اختصاص زمین ۲۵ هکتاری برای ساخت پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی، افزود: این پارک بین شهرک صنعتی راوند و دانشگاه کاشان ساخته خواهد شد و رشته‌های دانشگاهی متناسب با صنایع به این پارک انتقال خواهند یافت.

زراعت تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان تا زمان راه‌اندازی کامل مجموعه، به مدت پنج سال در پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی در ساختمان آیت‌الله یثربی واقع در خیابان آیت‌الله طالقانی کاشان مشغول فعالیت خواهند بود.

وی ادامه داد: ۴۰ نفر از استادان این دانشگاه در حال حاضر وارد بازار کار در پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی شده‌اند که از این تعداد هشت نفر در این پارک به صورت مستقیم شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کردند که زمینه‌ساز اشتغال شماری از دانشجویان شده است.

رییس دانشگاه کاشان تصریح کرد: سرمایه مادی استادان دانشگاه زیاد اثرگذار نیست بلکه استادان با ارایه ایده و فکر، نیروی محرکه شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که با کمترین سرمایه، بیشترین اشتغال را ایجاد می‌کنند.

وی در مورد خروجی فعالیت‌ها، اظهار داشت: در حال حاضر در پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی یکی از شرکت دانش‌بنیان روی ایده ایمپلنت دندان کار می‌کند و محصول آن که از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت با نمونه خارجی است، به زودی روانه بازار می‌شود.