مدیر عامل شرکت توزیع برق ایلام گفت:در ۲ هفته گذشته از خطوط قرمز مصرف برق در استان و سهیمه تعیین شده عبور کرده‌ایم ولی با تلاش و درایت همکاران تاکنون هیچگونه خاموشی برق در سطح استان اعمال نشده است.

به گزارش جارچی اخبار شیرخانی با بیان اینکه  شرکت توزیع برق آخرین حلقه توزیع و به مثابه یک موجود زنده است که باید مداوم از آن مراقبت کرد تا پایداری تامین برق و رفاه عمومی به بهترین شکل صورت پذیرد گفت: باید توجه داشت شرکت توزیع نیروی برق یک بنگاه اقتصادی است نه یک اداره دولتی و بخشی از زنجیره این صنعت است

وی افزود: برق دارای سه زنجیره است و در این سه زنجیره یعنی تولید ، انتقال و توزیع روابط اقتصادی شکل می‌گیرد که «چقدر برق بخریم» و روزانه و بر اساس بازار و شاخص‌ها کار خرید انجام شود و هزینه آن نیز باید آنلاین پرداخت گردد و اگر کم پیش بینی شود چند ده برابر باید پرداخت شود و اگر زیاد هم باشد، مصرف نخواهد شد که در هر دو صورت شرکت توزیع متضرر می‌شود.

شیرخانی از پدیده سرقت به عنوان یکی از مشکلات توزیع برق نام برد و تصریح کرد: این پدیده که متاسفانه با آن کم هم روبرو نیستیم، باعث افت ولتاژ و آسیب دیدن سایر مشترکان می‌شود که به صورت سرقت انرژی و سرقت تجهیزات و شبکه دیده می‌شود.  

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام تصریح کرددر هر دو سرقت از  مدیریت و کنترل این شرکت خارج است و مردم هم باید در این موارد به مسئولیت اجتماعی خود عمل و به شرکت توزیع کمک کنند.

شیرخانی تاکید کرد: گاهی نشستن یک پرنده ، ریزگردها و گرمای بیش از حد موجب قطع برق می‌شود و اصحاب رسانه اگر این موارد را به اطلاع مردم برسانند خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در صورتی که روند رو به رشد مصرف برق به همین منوال به طور فزاینده ادامه داشته باشد برای نجات شبکه برق کشور و استان مجبور به اعمال خاموشی خواهیم بود، گفت: در خصوص سهمیه و میزان مصرفی که برای استان در نظر گرفته شده باید گفت که ما هم اکنون به مصرف ۴۰۰ مگاوات ساعت در روز رسیده ایم که سهمیه مصرف برق ما در استان کمتر از این میزان است و امیدواریم با مدیریت مصرف بتوانیم در ادامه تابستان خاموشی برق در استان نداشته باشیم.