مدیرعامل شرکت گاز ایلام از افزایش ضریب نفوذ گازرسانی روستایی استان به ۹۹ درصد تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: گازرسانی به ۷۸ درصد روستاهای ایلام در دولت تدبیر و امید تحقق یافته است.

به گزارش چارچی اخبار ، عباس شمس اللهی با اشاره به وضعیت گازرسانی در مناطق شهری استان هم گفت: هم اکنون میزان برخورداری مناطق شهری از شبکه توزیع گاز هم ۹۹ درصد است.

وی افزود: تنها شهرهای میمه و پهله زرین آباد از توابع شهرستان مرزی دهلران از نعمت گاز برخوردار نیستند که طرح گازرسانی به این شهرها با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست اجراست.

شمس اللهی  با بیان اینکه عملکرد شرکت گاز استان ایلام از سال ۱۳۹۲ تاکنون نشان از جهشی چشم‌گیر در گازرسانی به شهرها و روستاها به ویژه مناطق دور افتاده و سخت گذر دارد، گفت: بر همین اساس  که میزان گازرسانی روستایی و شهری در این استان از آغاز دولت تدبیر و امید به بعد در مناطق روستایی و شهری به ترتیب برابر ۷۸ و ۵۸ درصد کل میزان گازرسانی شرکت گاز استان از بدو تاسیس است.

وی افزود: قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، ضریب نفوذ گاز شهری ۷۰ درصد و  روستایی ۳۱ درصد در این استان بود که با عملیات جهش‌وار دولت یازدهم و دوازدهم، این میزان افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام یادآور شد: بر اساس آمارهای موجود بیش از ۵۷ درصد از کل مشترکان شرکت گاز استان ایلام  در دولت تدبیر و امید جذب و اشتراک پذیری شده اند.

شمس اللهی اضافه کرد: همچنین ۵۷ درصد از مجموع کل پروژه های اجرا شده شامل خطوط انتقال تغذیه و شبکه توزیع گاز در استان از بدو تاسیس تا کنون در این دولت انجام شده است.

وی از تحقق گازرسانی ۵۸ درصدی گازرسانی شهری و ۷۸ درصدی گازرسانی روستایی در دولت تدبیر و امید در استان خبر داد و گفت: در این مدت( سال ۹۲ تاکنون) به نوعی انقلاب صنعتی در سبد انرژی استان به وقوع پیوسته است که در تامین انرژی پایدار و ایمن ، صیانت و حفاظت از محیط زیست و نیز صرفه جویی اقتصادی جامعه و خانوارها تحول اساسی ایجاد کرده است

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به وضعیت گازرسانی در  مناطق روستایی استان یادآور شد: هم اکنون از ۶۰۰ روستای استان ایلام ۴۵۹ روستا معادل ۹۳ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی افزود: با اتمام گاز رسانی به ۵۷ روستای دیگر در سال جاری، ضریب نفوذ به ۹۹ درصد می رسد.