وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تلاش این وزارتخانه برای ارتقای بهره‌مندی مناطق مختلف کشور از شاخص راه آسفالته روستایی گفت: تا پایان سال ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان غربی آسفالت می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار،  محمد اسلامی ، در دومین روز از سفر خود به آذربایجان غربی، تکمیل راه‌های دسترسی به پایانه‌های مرزی را از اولویت‌های این وزارتخانه دانست و افزود: امروز بخشی از راه اتصالی ارومیه به پایانه مرزی سِرُو، افتتاح و با ساخت بخش باقی‌مانده تا پایان مهرماه، این مسیر بزرگراهی تکمیل می‌شود.

وی مهاباد را، بخش کانونی جنوب استان آذربایجان غربی دانست و عنوان کرد: موقعیت مهم این شهرستان در کریدور غرب و دسترسی به نقاط مختلف، می‌طلبد تا محورهای مواصلاتی این شهرستان ارتقاء یابد.

اسلامی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: ۲۷هزار مسکن درطرح اقدام ملی پیش‌بینی شده است و تاکنون زمین نیمی از این تعداد تامین شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بسیاری از شهرها به جهت کوهستانی بودن، مشکل تامین زمین وجود دارد؛ لذا قصد داریم با الحاق اراضی به محدوده شهر و یا در قالب شهرک از این طریق مشکلات را حل کنیم.

اسلامی مشکلات تاریخی برخی زمین‌ها در شهرهای مختلف از جمله ارومیه را نیز مورد اشاره قرار  داد و افزود: با تشکیل کمیته‌ای نسبت به شناسایی راهکارهای قانونی جهت این مشکل تاریخی را پیگیر هستیم.

او خاطرنشان کرد: درحوزه ریلی نیز نیازمند انجام اقدامات کاملتری هستیم تا بتوانیم جذابیت ریلی را از بخش مسافری به باری ایجاد کنیم.

اسلامی  با بیان  اینکه امیدواریم تا پایان دولت آنچه را در آذربایجان غربی هدفگذاری کرده‌ایم، تکمیل کنیم  افزود:  اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و بخشی از کریدور غرب را از جمله سیاست‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی است.