طرح‌های توسعه فیبر نوری مخابرات خمینی شهر افتتاح شد.

به گزارش جارچی اخبار،رئیس اداره مخابرات خمینی شهر  در آیین افتتاح طرح های توسع فیبر نوری در امامزاده سید محمد(ع)،  گفت: طرح های توسعه فیبر نوری مخابرات خمینی شهر به طول ۱۹ کیلومتر و با اعتبار ۲ میلیارد تومان در امامزاده سید محمد(ع) به بهره برداری رسید.

رامین خمسه،  اظهار کرد: در شهرستان خمینی شهر ۱۳۰ هزار تلفن منصوبه وجود دارد که از این تعداد ۱۱۵ هزار مشغول به کار هستند. همچنین ۱۱۲ هزار تلفن دایر شده، ۱۵۰ هزار تلفن همراه و ۲۴ هزار ADSL در این شهرستان فعال است.

وی در مورد طرح فیبر نوری امامزاده سید محمد(ع)، گفت: با اجرای این طرح در محل امامزاده سید محمد(ع) به دلیل پهنای باند مناسب، امکان برنامه های مختلف به صورت مستقیم از تلویزیون وجود دارد و همچنین امکان استفاده از اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

رئیس اداره مخابرات خمینی شهر با اعلام اینکه این طرح به طول ۵ کیلومتر از مرکز مطهری تا محل امامزاده عملیاتی شده، افزود: این طرح ۴۰۰ میلیون تومان هزینه داشته که طبق توافق با مرکز استان شرکت مخابرات تنها ۱۰۰ میلیون آن را از امامزاده دریافت کرده است.

خمسه در مورد طرح دوم نیز گفت: طرح دومی که امروز افتتاح شد بهره برداری از بستر فیبر نوری در بلوار مدنی و ۷۰۰ دستگاه است که در این طرح نیز حدود ۵ کیلومتر حفاری، فیبرگذاری و کابل کشی شده است.