معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه کاشان از حرکت لاک پشتی در توسعه منطقه ویژه اقتصادی اعلام نارضایتی کرد و گفت: در صدد برطرف کردن مشکلات زیر ساختی منطقه هستیم.

مسعود خاندایی در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار در کاشان اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان از سال ۱۳۹۴ کلنگ خورده ولی متاسفانه تا کنون اقدامی جهت توسعه و شروع فعالیت آن صورت نگرفته است که این رکود به آماده نبودن زیر ساختهای موجود در این منطقه مربوط می شود.

معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه کاشان افزود: از سال قبل حرکتی لاک پشتی در این منطقه شروع شده و دیوار کشی فاز اول این منطقه انجام شده است و با توجه به فعالیت خوب شرکت گاز این منطقه در حال حاضر دارای گاز منطقه ای است ولی برق در صورت تامین اعتبار به منطقه خدمت رسانی خواهد کرد و تامین آب شرب و صنعتی منطقه همچنان برای این منطقه صورت نگرفته است.

وی با اعلام نارضایتی از سازمان آبفای شهرستان گفت: این سازمان با توجه به استقلال منطقه ای و دریافت اعتبارات ملی و پول قبوض متاسفانه به تعهدات خود در منطقه ویژه اقتصادی عمل نکرده و توسعه این منطقه را به تعلیق انداخته در صورتی که وجود اعتبارات کافی در این سازمان می طلبد که این شرکت پیشگام در حل مشکلات تامین آب شود این در حالی ست که تا کنون هیچ گونه اقدام و همکاری عز این سازمان نداشتیم.

خاندایی با بیان اینکه شرکت ایمدرو سرمایه گذار منطقه ویژه نیز باید با پیگیری سریعتر در حل مشکلات به فکر هرچه زودتر راه اندازی واحدهای صنعتی باشد گفت: این شرکت با شفاف سازی در صدد جذب سرمایه گذار باشد و با راستی آزمایشی واحدهای تولیدی که قصد فعالیت جدی را دارند به منطقه دعوت کند تا به رونق اقتصادی منطقه بیانجامد.

معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه کاشان خاطر نشان کرد: ۴ شهرک صنعتی، ۳ ناحیه و ۶ لکه صنعتی در کاشان وجود دارد که با شفاف سازی و اعلام مزیتهای منطقه ویژه اقتصادی می تواند در جذب سرمایه گذاران اصل توسعه به منطقه را افزایش دهد، تلاش میکنیم تا با مرتفع شدن مشکلات زیر ساختی منطقه هر چه زودتر در به ثمر نشستن آن دخیل شویم و این در صورتی میسر است که این کارگروه بتواند در مرتفع شدن مشکلات فعالیت و همکاری دستگاههای اجرایی را تسریع بخشد.

لازم به ذکر است منطقه ویژه اقتصادی با ۱۵۰۰ هکتار در سال ۱۳۹۴ کلنگ خورد و برای زیر ساخته‌ای این منطقه حدودا ۲۰۰۰ میلیارد اعتبار نیاز سنجی شده است که در ۳۰ کیلومتری کاشان و مجاور اصفهان، قم و تهران، امکان دسترسی به بزرگراه‌های اصلی کشور، وجود راه‌آهن سراسری و فرودگاه از جمله مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی کاشان محسوب می‌شود که سال ۸۹ به تصویب هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی رسیده بود.