دبیرخانه کارگروه تنوع‌زیستی و شعبه دبیرخانه مرجعیت ملی کنوانسیون تنوع‌زیستی در دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح شد.

به گزارش جارچی اخبار، مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در  مراسم افتتاح این دبیرخانه  گفت: کارگروه تنوع زیستی سازمان به منظور هم افزایی اقدامات و برنامه‌ها در سطح ملی برای حفاظت از تنوع زیستی کشور ایجاد شده و مشارکت فعال در تدوین گزارش ملی ششم تنوع زیستی، بازنگری در برنامه اقدام ملی تنوع زیستی، مقدمات برگزاری اولین همایش ملی تنوع زیستی از جمله اقدامات مهم دبیرخانه تنوع زیستی سازمان در یک سال گذشته بوده است.
محمد مدادی  افزود: این دبیرخانه به عنوان بازوی کنوانسیون تنوع زیستی در سازمان حفاظت محیط زیست عمل کرده و مسئولیت هماهنگی بین مراجع ملی ذیل کنوانسیون که در سازمان حفاظت محیط زیست مستقر هستند و همچنین ارتباط این مراجع با دبیرخانه کنوانسیون را بر عهده خواهد داشت تا از این مسیر، کارایی و ضریب تاثیر این مراجع و در نهایت کنوانسیون در ابعاد مختلف افزایش یابد.
از بین مراجع ۱۰ ‌گانه ذیل کنوانسیون، پنج مرجعیت بسیج منابع، تنوع زیستی دریایی و ساحلی، ارتباطات، آموزش و آگاهی‌بخشی عمومی در محیط زیست، مناطق حفاظت شده و دانش سنتی در سازمان حفاظت محیط زیست مستقر است.