رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از افزایش ۱۰۰ درصدی کلاس‌های تحویلی در دو سال گذشته و تحویل ۱۰۰۰ کلاس درس پس از زلزله کرمانشاه خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، مهراله رخشانی‌مهر در دومین روز از سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور در میزگرد تخصصی تأمین منابع مالی و انسانی، توسعه و تجهیز مدارس، اظهار داشت: که اعتبار مصوب در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۶ در حدود ۴۷۶ درصد افزایش ‌یافته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تأکید بر اینکه اعداد و ارقام به‌تنهایی کفایت نمی‌کند و مهم‌تر از

آن کیفیت ساخت و استفاده از کلاس درس است، تصریح کرد: تعداد کلاس‌های درس تحویلی در سال ۱۳۹۶، در حدود ۷ هزار و ۲۹۶ کلاس، در سال ۱۳۹۷ با رشد ۳۱ درصدی ۹ هزار و ۵۳۴ کلاس، در سال ۱۳۹۸، ۱۳ هزار و ۷۷۷ کلاس درس و درنهایت در سال ۱۳۹۹، کلاس‌های درس تحویل داده ‌شده در حدود ۱۴ هزار و ۷۶۳ کلاس درس است که با توجه به این آمار می‌توان گفت به‌طور متوسط از نیمه دوم ۹۶ تا نیمه اول سال جاری هرروز ۳۱ کلاس درس در کشور تحویل داده ‌شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام ‌شده در حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله در کشور گفت: یک نمونه از اقدامات انجام ‌شده در سال‌های اخیر در زلزله کرمانشاه است که اعتبار بازسازی فضاهای آسیب‌دیده آموزش‌وپرورش در این حادثه در حدود ۵۵ درصد از محل کمک خیرین، ۴۰ درصد از محل اعتبارات ملی و تنها ۵ درصد از محل اعتبارات استانی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه در مناطق زلزله‌زده هرروز یک کلاس درس تحویل داده‌ایم، تصریح کرد: تا پایان ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹، با مشارکت خیرین تعداد یک هزار و هشت کلاس درس در قالب ۲۴۳ مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بازسازی و به بهره‌برداری رسیده است.

رخشانی‌مهر گفت: در سیل فروردین‌ماه ۱۳۹۸ مدارس سه استان لرستان، گلستان و خوزستان به‌صورت جدی آسیب دید که با کمک خیرین در سازمان نوسازی توانستیم ۱۰۰ درصد کلاس‌های نیازمند به تعمیرات را به‌طور اساسی یا جزئی در این استان‌ها تعمیر کنیم. همچنین تعداد ۶۷ مدرسه با ۲۵۵ کلاس درس را تا پایان سال ۱۳۹۸ تخریب و بازسازی کردیم.

وی در خصوص استانداردسازی دستگاه‌های گرمایشی مدارس گفت: برای استانداردسازی سیستم گرمایشی در فضاهای آموزشی در سه مرحله عمل کردیم. در فاز اول تعداد ۲۴ هزار کلاس درس دارای بخاری نفتی در مناطق دارای علمک گازی را تجهیز، در فاز دوم در مناطق فاقد علمک گاز تعداد ۱۶ هزار کلاس درس را تجهیز کردیم که هنوز هم در این مرحله تعداد ۷ هزار کلاس درس باقیمانده است و در مرحله سوم در کلاس‌های دارای بخاری گازی و تعمیرات موتورخانه‌ها که در حدود ۱۰۰ هزار کلاس درس باقیمانده است.