استاندار یزد با اشاره به اقدامات در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: بیمارستان بحران ویژه کرونا به عنوان اولین استان در کشور در یزد ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار جارچی اخباراز یزد، « محمد علی طالبی»  در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با حضور وزیر نیرو گفت: خوشخبتانه عملکرد خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی داشتیم که نمونه ان را در رشد سرمایه گذاری و واگذاری زمین در این راستا داشته ایم.

 

وی افزود: رتبه اول امنیت سرمایه گذاری در کشور را کسب کردیم و پروژه های بزرگ عمرانی استان را شروع کردیم که افق بسیار خوبی برای ما بوجود آورده است.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه اولویت های استان افتاد که بحث آب، اقتصاد دانش بنیان، محیط زیست  به عنوان این اولویت ها بوده است.

 

طالبی  بااشاره به کاهش نرخ بیکاری ادامه داد: با مجموعه اقدامات در این زمینه روند موفقی از تابستان سال گذشته داشتیم که رتبه اول میزان کاهش نرخ بیکاری را در کشور کسب کردیم که بعد از چند سال نرخ بیکاری استان تک رقمی شد.

 

وی گفت: اقدامات خوبی در حوزه کرونا داشتیم که دومین استان کرونا زده کشور بودیم اما در اقدامات پیشگیرانه استان اول بودیم که استقرار آزمایشگاه، ایجاد بیمارستان بحران به عنوان اولین استان، تسهیلات قرض الحسنه به واحدهای آسیب دیده کرونا از جمله این اقدامات است.

 

استاندار یزد بیان کرد: تعادل بخشی به عنوان مطالبه جدی در استان است که امیدواریم پیگیری خوبی صورت پذیرد.

 

طالبی بیان کرد: افزایش سهم استان یزد از خلیج فارس از ۲۰ میلیون متر مکعب به ۴۰ میلیون متر مکعب به عنوان یکی از خواسته های ما است که در این صورت دست استان برای مدیریت آب باز خواهد شد.

 

وی افزود: عدم پاسخگویی بخش هایی مانند بانک مرکزی یکی از مشکلات ما در استان است که امیدواریم با تعیین نماینده بتوانیم بسیاری از مشکلات سرمایه گذاری را حل کنیم.