معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: مدیریت فرهنگی یعنی مدیریت موثر بر همه عوامل، ارکان و اجزای فرهنگی در یک نهاد یا سازمان، از این رو باید در محیط دانشگاه تمام ظرایف و عوامل تاثیر گذار در حوزه فرهنگ مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش جارچی اخبار؛فرزاد جهان‌بین افزود: معاونت فرهنگی، یک معاونت رکنی و اثرگذار در دانشگاه است و نباید فعالیت این حوزه تحت الشعاع سایر حوزه ها قرار بگیرد بلکه سایر حوزه ها باید فعالیت های خود را با پیوست فرهنگی انجام دهند، به عنوان مثال اگر می خواهیم در عرصه پژوهش موفق باشیم باید مروج فرهنگ پژوهش باشیم و این فرهنگ سازی، لازمه موفقیت و پیشرفت است.

دکتر جهان بین تأکید کرد: دانشجویان، اساتید، خانواده‌ها، تشکل‌ها و فضای مجازی ۵ رکن اخلاق اثر‌گذار در دانشگاه هستند و باید این ۵ رکن در فعالیت های فرهنگی مورد توجه قرار گیرند تا شاهد اثرات سازنده و بلند مدت آن باشیم.
جهان‌بین با اشاره به نقش شورای فرهنگی خاطر نشان کرد: شوراهای فرهنگی در دانشگاه، بالاترین مرجع در حوزه تصمیم گیری های فرهنگی است و نباید مصوبات و فعالیت های شورا تحت تاثیر سایر مسائل قرار گیرد و فعالیت های فرهنگی باید در متن برنامه های دانشگاه قرار داشته باشد.
وی اشاره کرد: نباید عملکرد شعارگونه در حوزه فعالیت های فرهنگی داشته باشیم بلکه کارفرهنگی یعنی کرامت اخلاقی و این کرامت به معنای واقعی کلمه باید در دستور کار قرار داشته باشد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در بحث کرامت و اخلاق اثرگذار، نقش مدیران و تصمیم گیران بسیار مهم است و نحوه برخوردها به صورت زنجیر وار جلو می رود بنابراین اگر در بخشی از این زنجیره کرامت مورد توجه قرار نگیرد، قطعا اثرات منفی خود را بر جای خواهد گذاشت.
جهان بین اظهار کرد: در حوزه فرهنگ باید مدیریت داشته باشیم و به تمامی اجزا و مولفه های موثر اشراف داشته باشیم چون مبحث اثر بخشی فرهنگی، صرفا محدود به یک بخش نیست بلکه زمانی می توانیم یک فعالیت فرهنگی را موثر قلمداد کنیم که تمامی بخش ها و مولفه ها را مد نظر قرار داده باشیم.