استاندار یزد: با اشاره به اهمیت اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه های حاکمیت گفت: پاسخگویی مدیران به رسانه ها امری مهم در جهت اعتماد عمومی است.

 

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « محمد علی طالبی»  ۲۰شهریور در نشست شورای اداری استان یزد گفت: ارتباط خوب با فعالان اقتصادی، نخبگان فکری در حوزه مسائل اقتصادی و صنعتی مورد تاکید ویژه ما است که مدیران دستگاه های دولتی باید دنبال کنند تا از این طریق مشکلات حل شود.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات ما، برنامه آمایش است که معتقدیم باید در یک سال آینده پایه گذاری مناسبی برای اجرای برنامه آمایش صورت گیرد زیرا یکی از جهت گیری ها توسعه متوازن و رفع برخی از محرومیت ها است که اتفاقات خوبی در این زمینه نیز صورت گرفته است.

 

وی افزود: ما وقتی از رفع محرومیت ها صحبت می کنیم فقط اراده نیست بلکه در برخی از حوزه ها که سال ها عقب هستیم باید گام برداشته شود و مشکلات نیز شناسایی شود.

 

طالبی بیان کرد: ما الان تقاضاهای سرمایه گذاری در برخی از شهرستان ها داریم که ممکن است کمتر به آن فکر شده اما باید زیرساخت های آنها را فراهم کنیم.

 

استاندار یزد گفت: پاسخگویی مناسب با رسانه ها در این مدت پایان دولت بسیار مهم است زیرا رسانه ها نقش حلقه واسط مردم و مدیران دارند و می توانند اعتماد عمومی را نسبت به بخش های مختلف حاکمیت افزایش دهند.

 

وی بیان کرد: قرار است به صورت جدی تری ارزیابی مدیران در ارتباط با رسانه ها را مورد توجه قرار دهیم.

 

طالبی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات و کاهش اعتبارات استان، جریان سازندگی در استان وجود دارد که نمود آن را در هفته دولت مشاهده کردیم و مهمتر از ان شروع پروژها بود که چند طرح ملی در این هفته شروع شد.

 

وی افزود: توجه به انتظارات وتوقعات مردم بسیار مورد تاکید است.

 

استاندار یزد گفت: در سال پایانی دولت و با حساسیت های موجود نباید شاهد نارضایتی مردمی نسبت به عملکرد دستگاه ها باشیم و با پاسخگویی در جهت اعتماد عمومی گام برداشته شود.

 

طالبی بیان کرد: ما امروز در بحث اولویت های استان شاهد گشایش های خوبی هستیم که نمونه آن در حوزه آب پروژه خلیج فارس بود که در سفر وزیر نیرو به یزد و بر اساس پیگیری های یک سال پیش شاهد افزایش آب انتقالی به ۴۰ میلیون متر مکعب بودیم.

 

وی گفت: در بحث آب انتقالی خط دوم نیز اتفاقات خوبی افتاده و در انتقال آب از دریای عمان نیز ابر پروژه است که سرمایه گذاران بزرگی پای کار آمده اند که اگر امسال شروع به کار کند اتفاق بزرگی است.

 

استاندار یزد ادامه داد: گفتمان اقتصاد دانش بنیان در استان بوجود آمده و برنامه عملیاتی نظام نوآوری بوجود آمده و مسئولیت مختلفی برای دستگاه های مختلف استان تدوین شده است.