دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان  در یکصدو هفتاد و نهمین جلسه شورای روسای دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان طبق ماموریت خود یک دانشگاه اجتماعی است و به علت دارابودن حداکثر دانشجویان بومی، در بسیاری از مسائل و مشکلات استان خود را سهیم می داند و همیشه در جهت رفع آن کوشا بوده است.
به گزارش جارچی اخبار؛ پیام نجفی افزود: ۲۸ واحد و مرکز در استان اصفهان داریم که وظیفه آموزش دانشجویان بسیاری را در این استان پهناور بر عهده دارند و از این رو مأموریت‌گرایی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان مطابق با اهداف طرح توسعه مناطق برای کمک به گسترش اشتغال انجام می‌شود.
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به طرح پویش خاطر نشان کرد: در این طرح دانشجو علاوه بر تحصیل، مهارت خود را افزایش داده و برای حضور در صنایع مختلف آماده می‌‌‌‌‌شود و دانشجویان شرکت‌‌کننده در این طرح بعد از گذراندن دوره‌های لازم، تبدیل به نیرویی توانمند برای حضور در صنایع خواهند شد.
وی اظهار کرد: همانگونه که طرح همزمانی تحصیل و کسب مهارت در بسیاری از کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا نتایج مفید و ارزنده ای برای صنایع و بنگاه های تجاری داشته است، راه اندازی و ایجاد آن در غالب طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تربیت نیروی متخصص و کارآفرین، برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اجرا می شود و در آینده ای نزدیک شاهد اثربخشی آن خواهیم بود.
نجفی افزود: امروزه یکی از مشکلاتی که برای بیکاری فارغ التحصیلان مطرح است، عدم کسب مهارت لازم متناسب با بازار کار و صنعت است که با تحقق این طرح، این معضل برطرف خواهد شد و در آینده ای نزدیک شاهد پرورش نسلی کارآفرین و توانمند خواهیم بود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید تصریح کرد: سامانه آموزشیار به عنوان سامانه یکپارچه امور آموزشی فعالیت خود را آغاز کرده و از این رو باید تلاش کنیم تا اساتید، کارکنان و دانشجویان گرامی در اسرع وقت با نحوه کار با سامانه آشنا شده و به بهترین شکل از امکانات و خدمات آن بهره مند شوند.
در ادامه جلسه حجت الاسلام عباسعلی حیدری رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: امامان، مربیان ما و ما شاگردان این مکتب هستیم پس باید برای دریافت معارف الهی عطش داشته و این عطش را در خود و خانواده ایجاد کنیم و آموزه های ائمه اطهار(س) را در قلب و جان خود نهادینه سازیم.
وی افزود: آرامش روحی انسان‌ها یک موهبت الهی است که از طریق شادمانی و سرخوشی ظاهری حاصل نمی‌شود بلکه انسان با تلاش معنوی به این آرامش می‌رسد.
حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا معارف و آموزه های دینی را برای نسل جوان و دانشجو تبیین کنیم و قطعا نیاز است تا دیدگاه های جدید حوزه معاونت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی را در اسرع وقت در واحد های دانشگاهی استان اجرا کنیم تا شاهد نتایج ارزنده آن باشیم.