رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان،میزان پذیرش بیماران در شهریور به نسبت خرداد ۴.۵ برابر و شمار فوتی‌های شهریور نسبت به تیر امسال چهار برابر افزایش اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار در کاشان، سید علیرضا مروجی عصر روز شنبه در نشست شورای اداری استان اصفهان که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار داشت: میزان پذیرش بیماران در شهریور به نسبت خرداد ۴.۵ برابر و شمار فوتی‌های شهریور نسبت به تیر امسال چهار برابر افزایش داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: در بین شاغلان دستگاه‌های اجرایی کاشان (شامل اداره‌ها، نهادها و سازمان‌ها) که قانون آن به دستگاه‌ها ابلاغ شده است، ۲۵ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.
وی بیان کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی در شاغلان اصناف ۵۸ درصد، در مرکزهای صنعتی ۶۵ درصد و در وسائل نقلیه درون شهری و برون شهری کاشان ۵۵ درصد اجرا می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی از ماسک زدن خودداری می‌کنند، اضافه کرد: نزدیک به ۶۵ درصد از مردم این منطقه در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده می‌کنند.
وی اظهار داشت: ۷۵ درصد در وسائل نقلیه عمومی درون شهری و برون شهری، در شاغلان اصناف ۶۰ درصد و در مرکزهای صنعتی ۷۰ درصد از ماسک استفاده می‌کنند اما با تاسف در مدرسه‌های  این منطقه ۷۸ درصد از دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود که هزینه‌هایی به بخش سلامت تحمیل می‌کند.
مروجی تصریح کرد: حتی اگر یک درصد از این دستورالعمل‌ها اجرا نشود، این امر به معنای تدوام زنجیره انتقال و بستری شدن تعداد بیشتری از مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌ها است.
وی ادامه داد: باید قاطعانه در صدد اجرای پروتکل ها باشیم زیرا برای حفاظت فردی کارکنان بهداشت و درمان که در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار دارند، در حداقل شرایط ماهانه نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود و در بهترین شرایط باید  ۳۶ میلیارد ریال ماهانه هزینه شود.