رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهر کاشان با تاکید بر ضرورت تغییر رویکرد رسانه ها گفت: رسانه ها با تغییر رویکرد و تخصصی عمل کردن به جنگ رسانه ای کنونی بروند.

به گزارش جارچی اخبار از کاشان،حجت الاسلام مهدی بصیرتی در دیدار با مدیر مسؤل روزنامه سراسری سراج در موسسه راه روشن اظهار داشت: امروزه جنگ تمام عیار بین رسانه های دیجیتال و مکتوب است و اگر با تغییر رویکرد و هوشیارانه وارد میدان نشویم بازنده جنگ خواهیم بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهر کاشان افزود: رسانه باید با تحلیلگری از موضوعات جامعه علاوه بر جاذبه های خبری به بررسی مشکلات و موضوعات پرداخته و آگاه سازی کنند.

وی تخصص را برای رسانه در اولویت فعال رسانه ای دانست و تصریح کرد: رویکرد تخصصی و حرفه ای خاص می تواند با ایجاد موج جامعه را رهبری کند همچنان که در سال‌های اخیر شبکه های مجازی تغییر سبک زندگی را برای ما ایجاد کردند و با ارائه انبوه مطالب بدون منبع ما را به هر کجا میخواهد هدایت می کند.

بصیرتی با بیان اینکه جنگ رسانه ای، تنها جنگی است که هر کشوری از حداکثر توان خود برای پیشبرد اهداف سیاسی خویش از آن، بهره گیری می کند بدون اینکه قابل مشاهده باشد،گفت: این جنگ ظاهراً میان رادیو و تلویزیون ها، مفسران مطبوعاتی، خبرنگاران خبرگزاری ها، شبکه های خبری و سایت های اینترنتی جریان دارد؛ اما واقعیت این است که در پشت این جدال ژورنالیستی، چیزی به نام «سیاست رسانه ای یک کشور» نهفته است که مستقیماً توسط بودجه های رسمی مصوب مجالس کشورها یا بودجه های سری سازمان های اطلاعاتی و امنیتی و سرویس های جاسوسی، تغذیه می شود.

وی تاکید کرد: سربازان جنگ رسانه ای، کارگزاران رسانه ها هستند که می توانند افکار عمومی را نسبت به موضوع یا پدیده ای قانع کند یا به آن سمت و سو ببخشند، دولت ها نیز تحت فشار افکار عمومی، به آن سمت کشیده شوند از اینرو همه رسانه ها باید با تخصصی عمل کردن بتواند جهت خدمت به مردم بکوشند.

ریاست سازمان تبلیغات اسلامی شهر کاشان روزنامه سراسری سراج را یک روزنامه فرهنگی برای شهر کاشان دانست و گفت: این روزنامه باید برای کاشان بماند، دغدغه های کاشان را بنویسد و جهت ارتقا فرهنگ منطقه بکوشد، ظرفیت های ویژه و فعالیت های جهادی شهرستان را به کشور معرفی کند.

حجت الاسلام بصیرتی در پایان روزنامه را ابزاری قوی و ماندگار در عرصه آگاهی بخشی به جامعه، اطلاع رسانی و هویت بخشی به فرهنگ و تاریخ جامعه دانست که اگر تخصصی وارد عرصه شود به پیشبرد اهداف منطقه کمک شایانی کند.