معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از فرصت دو ماهه به اپراتورهای مخابراتی خبرداد و گفت: ساماندهی، تجمیع و زیباسازی دکل‌های مخابراتی  سطح شهر از سالهای گذشته اجرایی شده است و این روند تا تکمیل آن ادامه خواهد داشت.

به گزارش جارچی اخبار ، حسین امیری در نشستی که با مدیران اپراتورهای تلفن همراه،  نمایندگان اداره تنظیم مقررات رادیوئی منطقه مرکز و مدیر کل ارتباطات و فناوری استان داشت گفت: در حال حاضر در حدود ۱۱۵۰عدد سایت مخابراتی در سطح شهر موجود می باشد که در اختیار ۳ اپراتور تلفن همراه می باشد و این درحالی است که از این تعداد تنها ۳۷۰ سایت دارای مجوز از شهرداری می باشد.
وی ادامه داد: سه مجموعه ارائه دهنده خدماتی باید طی دو ماه آینده نسبت به گرفتن مجوزات لازم اقدام نمایند تا خللی در ارائه خدمات صورت نپذیرد؛ همچنین دستورات لازم جهت حمایت و همکاری حداکثری با اپراتورهای تلفن همراه صادر شده است.
معاون شهردار اصفهان گفت: الزام به دریافت مجوز برای نصب سایت از سال ۸۸ در دستور کار قرار گرفته است و این موضوع از همان موقع به اپراتورها و سازمان‌های مربوطه مخابراتی اعلام شده است و نهایتا تا دو ماه آینده  می بایست وضعیت سایتهای های بدون مجوز مشخص گردد.
حسین امیری به مراحل صدور مجوزهای مربوطه اشاره کرد و گفت: تمامی درخواست‌های  نصب سایت به شورای فنی ارجاع شده و پس از تصویب در این شورا، مجوز احداث و یا تمدید صادر می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به اجرای پروژه زیبا سازی دکل های مخابراتی اشاره کرد و گفت: اصلاح  و بهبود سیما و منظر شهری، کاهش تعداد دکل ها در سطح شهر با توجه به استفاده مشترک اپراتورها از یک دکل و جمع آوری دکل های مستقر در فضاهای مسکونی، آموزشی، بهداشتی از نتایج این پروژه می باشد.
امیری افزود: کاهش سطح نگرانی های روانی شهروندان،کاهش اعتراضات مردمی و همچنین صرفه جویی هزینه های اجرایی، عملیاتی، نگهداری سایت های مخابراتی از طریق استفاده مشترک از آنها توسط اپراتورهای مخابراتی از دیگر نتایج اجرایی شده این پروژه می باشد.