سرپرست مرکز آموزشی، درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، از راه اندازی درمانگاه فوق تخصصی ام اس در این مرکز خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار از کاشان، دکتر محمدرضا شریف اظهار داشت: این درمانگاه با هدف ارائه خدمات درمانی به بیماران ام اس (مولتیپل اسکلروزیس) راه‌اندازی شد.

وی افزود: این درمانگاه روزهای دوشنبه هر هفته در مجموعه کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی این مرکز با حضور دکتر ابراهیم کوچکی متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ فوق تخصصی MS افتتاح گردید.

دکتر شریف، به توسعه خدمات بخش نورولوژی در این مرکز طی سال های گذشته اشاره و تصریح کرد: این بیمارستان از قدیمی ترین مراکز آموزشی، درمانی در کشور است که بخش نورولوژی این مرکز به همت اساتید باتجربه و با سطح علمی بالا، رشد قابل ملاحظه ای داشته و راه اندازی این درمانگاه در این مرکز برای خدمت رسانی به بیماران ام اس منطقه بسیار حیاتی و لازم بود.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ فوق تخصصی ام اس نیز در این خصوص گفت: بیماری ام اس یک بیماری التهابی دستگاه عصبی مرکزی بوده که باعث تخریب پوشش رشته های عصبی(میلین) مغز و نخاع می شود.

دکتر ابراهیم کوچکی افزود: این بیماری بیشتر در سنین ۱۵ تا ۵۰ سال رخ می دهد که در خانم ها دو تا سه برابر بیشتر از آقایان بروز می کند و عواملی چون مصرف سیگار، وزن زیاد و استرس در بروز این بیماری نقش دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال های اخیر پیشرفت های علمی قابل توجهی در زمینه تشخیص، درمان دارویی و توانبخشی حاصل شده است که اکثریت بیماران با تشخیص و درمان به موقع در وضعیت مناسبی قرار می گیرند.