معاون هماهنگی امور استانداری اصفهان گفت: مدارس کاشان و دیگر شهرهای در وضعیت قرمز استان از ۱۲ مهر به مدت یک هفته غیر حضوری آموزش می دهند.

به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان، حجت الله غلامی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به موج شدید کرونا در روزهای اخیر در ستاد مبارزه با کرونا تصویب شد از تاریخ ۱۲ مهر به مدت یک هفته آموزش در مدارس شهرهای در وضعیت قرمز به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور استانداری اصفهان افزود: با مکاتبه ای که توسط استاندار با ستاد ملی انجام شد تفیض اختیار برای ایجاد یکسری محدودیت ها به استان تفیض شد‌ از جمله عدم برگزاری نماز در مساجد و مصلی های برگزاری نماز جمعه، تعطیلی استخرها، باشگاه ها و سالن های ورزشی، سینما و سالن های تئاتر، آرایشگاههای زنانه، موزه و باغ موزه ها، چایخانه ها، کافی شاپ ها و بازارچه های محلی، رستوران با ۵۰ درصد ظرفیت از جمله محدودیتهای هفته جاری است.

وی همچنان دور کاری کارمندان را از موارد مطرح شد و در استانداری دانست و افزود: با توجه به شرایط موجود بیماران زمینه ای و بانوان باردار میتونند به صورت دور کاری فعالیت کنند همچنین بحث‌دوم می‌توانند با نظر مدیر دستگاه درصدی رو مشخص و بصورت چرخشی درصدی از کارمندان دورکاری را برای ادارات انجام‌بدهند مشروط به اینکه به نحو مطلوب پاسخگوی ارباب رجوع باشند.

معاون امور برنامه ریزی استانداری اصفهان گفت:در هفته های اخیر به لحاظ عدم دلیل حساسیت مردم و بخشی از صنوف شیوع کرونا به مرز ۶۲درصد رسید لذا قرار شد کمیته نظارت با محوریت‌ یکی از معاون سیاسی با دبیری دانشگاه علوم‌پزشکی و‌ریاست دانشگاه این کمیته نظارت فعال و روی کلیه مصوبات نظارت مستقیم و تیم های گشت بازرسی را که هدایت کنیم که قطعا نحوه برخورد با صنوف متخلف انجام و صنوف متخلف پلمپ می‌شوند.

غلامی در ادامه تصریح کرد: در کمیسیون ماده ۵ و کارگروه امور زیر بنایی در کاشان مهمترین مصوبه بخش اقدام ملی بود که ۵۰۰ واحد مشخص شد و ‌مصوب شد و‌مقدمات کار را تا سقف ۳۰۰۰ واحد مسکونی نهایی کنیم .

وی اختصاص ۵ هکتاری زمین برای باغ موزه دفاع مقدس را در جلسات کمیته کارشناسی مطرح کرد که اعتبار آن توسط سپاه تامین خواهد شد و‌ همچنین در بازدیدی که از مشهد اردهال داشتیم اصلاحاتی در طرح جامع اردهال صورت گرفت.

غلامی در مورد مراسم قالیشویان بیان داشت: مراسم امسال قالی شویانتحت هیچ شرایطی برگزار نمی شود و هیچگونه مراسمی تحت عنوان مراسم قالی شویان‌در کاشان نداشته نداریم.