مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت:  در حال حاضر مهمترین چالش های فراروی شرکت های توزیع، عدم امکان سرمایه گذاری در بخش تولید برق در کشور به خاطر شرایط تحریم است و متأسفانه روز به روز این چالش سبب سخت تر شدن انجام وظایف در حوزه شرکت‌های توزیع برق شده است.

هادی شیرخانی  در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار در ایلام افزود:  از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال پاداش درست مصرف کردن به مشترکین برق سطح استان پرداخت شده است.

وی افزود:  سال گذشته  نیز بالغ بر ۶۴۰ میلیون تومان پاداش درست مصرف کردن به مردم و تولیدکنندگان پرداخت  شد.

شیرخانی  با بیان اینکه  میزان بدهی انباشته شده مشترکان برق در  این استان تاکنون بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان است ادامه داد: متأسفانه وضعیت وصول مطالبات بدهی مشترکان برق در استان در شرایط نامطلوبی قرار دارد به شکلی که فعلاً حدود ۶۰ درصد از انرژی فروخته شده وصول می‌شود.

وی بیان داشت: برنامه این شرکت برای وصول مطالبات، استفاده حداکثری از ظرفیت پیمانکار طرف قرارداد است که در ابتدا به صورت اخطار و در نهایت استفاده از ابزار قطع جریان برق مشترکان بدحساب است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام تصریح کرد: عمده ترین مشترکانی که در پرداخت به موقع صورتحساب کوتاهی می‌کنند، مشترکان تجاری و خانگی هستند.

شیرخانی بیان داشت: هم اکنون این امکان برای مدارسی که الگوی مصرف را رعایت کنند وجود دارد و بهایی پرداخت نخواهند کرد.