رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشان از تخصیص ۲۲۰ فقره تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن محرومان در نقاط روستایی کاشان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار از کاشان،مصطفی رضازاده اظهار داشت: طرح مسکن محبوبین با هدف توانمندسازی و کمک به تامین مسکن خانوارهای نیازمند و کم‌توان در مناطق محروم روستایی ساخته می‌شود.
وی افزود: این خانه‌ها با زیربنای ۶۰ و ۴۰ مترمربع برای خانوارهای محروم فاقد مسکن مناسب، آری جارچی اخبار خانوارهای دارای واحد مسکونی غیرمقاوم در معرض خطر و همچنین خانوارهایی که فاقد توان مرمت مسکن خود در روستاها هستند، ساخته خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشان افزود: تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد و  ۳۰۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی در روستاها در کنار رضایت‌مندی بیشتر ساکنان روستایی، گفت: افرادی که به علت اشتغال یا نداشتن مسکن مناسب به شهرها مهاجرت کرده و در حاشیه شهرها در وضعیت نامناسبی بسر می‌برند، این طرح برای مهاجرت معکوس تشویق می‌شوند.

رضا زاده تلاش در راستای تحقق هدف‌های عالیه دولت برای اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی در سطح روستاها و همچنین کمک کردن به جذب مشارکت متقاضیان را از جمله رویکردهای این طرح برشمرد و تصریح کرد: در قالب اعتبارات اجرای طرحهای هادی و پروژه حوادث سال گذشته ۶۱ میلیارد ریال اعتبار مصوب داشتیم که ۴۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال تخصیص پیدا کرده در ۲۲ روستای شهرستان عملیات عمرانی صورت گرفت که شامل ۵ هزار ۵۰۰ متر مربع پیاده رو سازی ۱۲ هزار متر مربع آسفالت از محل قیر رایگان و اعتبارات دهیاران بوده است.

وی همچنین اجرای دیوار ساحلی ۲۰۰ متر طول و احداث دو مورد پل بتی از محل اعتبارات حوادث در قالب اجرای طرح های هادی ووح صدور ۲۹۲ سند روستایی در سه حوزه کاشان قمصر و جوشقان قالی که ۱۱۰ مورد برای شش ماهه سال جاری تحویل و در قالب قانون الحاق صادر شده و به متقاضیان واگذار شده را از جمله این طرح دانست.

شهرستان کاشان چهار بخش، هفت شهر و ۵۸ روستا شامل ۵۲ روستای با دهیاری مصوب دارد.
افزون‌بر ۳۷ هزار نفر از جمعیت بیش از ۳۶۵ هزار نفری کاشان ساکن نقاط روستایی هستند.