فرماندار ویژه شهرستان کاشان گفت: روستا محل زندگی انسان های سخت کوش و والاهمتی است که در صیانت از آداب و میراث فرهنگی ناملموس و همچنین تحکیم اقتصاد مقاومتی نقش به سزدایی دارند.

علی اکبر مرتضایی در گفت و گو با خبرنگار جارچی اخبار در کاشان اظهار داشت: به مناسب روز روستا و عشایر : توانمندی های روستا در حوزه تولید، جاذبه های طبیعی و حوزه گردشگری از مهمترین مباحثی است که می بایست در سیاستگذاری، برنامه ریزی ها و اقدامات مورد توجه قرار گیرد.

وی توسعه متوازن را یکی از اولویت های اساسی این فرمانداری دانست و اظهار داشت: توجه به این امر موجب شده است افزایش ۳ برابری پروژه های روستایی نسبت به سال گذشته را در روستا های شهرستان شاهد باشیم.

فرماندار کاشان تصریح کرد: اجرای طرح های آبیاری تجمیعی، احداث کانال آب کشاورزی، انجام پروژه های آبخیزداری، پایش تصویری در راستای افزایش امنیت در روستا ها، اجرای پروژه های ورزشی، بهسازی معابر و احداث پارک و فضای سبز و سرمایه گذاری در زمینه درآمدزایی دهیاری ها و… به افتخار روستا نشینان شهرستان به ثمر نشسته است و برای رسیدن به نقطه مطلوب به تلاش خود ادامه خواهیم داد.

مرتضایی قهرودی به شعار روز جهانی جهانگردی “گردشگری و توسعه روستایی” اشاره کرد و گفت: قطعا برای عبور از شرایط ویژه اقتصادی و کاهش اثر تحریم های ناجوانمردانه تمرکز در حوزه گردشگری راهگشا خواهد بود مشروط به اینکه از رکود دوران کرونا برای برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت های لازم برای بهره برداری در پسا کرونا به نحو مطلوب استفاده شود.

وی در پایان با تبریک روز روستا و عشایر و قدردانی از متولیان امور روستایی تاکید کرد: با تقویت مشارکت و همدلی، مسیر توسعه و آبادانی در اقصا نقاط این شهرستان بیش از پیش هموار می شود.